پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲
روایتی از مصائب یک جانباز پناهنده؛

مستند «۳۳ سال سکوت» رونمایی شد +فیلم

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 422484
مستند «۳۳سال سکوت» با محوریت زندگی ابوالفضل دوزنده جانباز دفاع مقدس که به کشور آلمان پناهنده شده رونمایی شد.
مستند «۳۳ سال سکوت» رونمایی شد +فیلم
به گزارش جهان، مراسم رونمایی از مستند «۳۳ سال سکوت» عصر روز گذشته با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری در خبرگزاری فارس، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت قرآن، نظرات ۶ سینماگر شامل فریدون جیرانی، بهروز افخمی، مسعود جعفری‌جوزانی، محمدحسین لطیفی، مسعود فراستی و امیر قادری پس از تماشای این فیلم، به‌صورت خلاصه در ویدئوی نمایش داده شد و سپس مستند «۳۳ سال سکوت» با محوریت زندگی جانباز جنگ تحمیلی ابوالفضل دوزنده برای حاضران در سالن روی پرده رفت.

حسین شمقدری کارگردان مستند «۳۳ سال سکوت» پس از پایان نمایش این فیلم با تشکر از کسانی که شرایط ساخت و نمایش این مستند را فراهم کردند، گفت: من فکر نمی‌کنم کسی باشد که اذعان کند در این فیلم حرف دروغی زده شده است و حتی کسانی که می‌خواهند به مخالفت با این مستند بپردازند نیز ابتدا باید فیلم را ببینند و اگر نقدی دارند بعد از آن مطرح کنند.

وی افزود: شاید کسانی بگویند ما در ساخت این مستند حمایـت‌هایی داشتیم اما اینطور نبود و امیدوارم کسانی که هیچ حمایتی شامل حال آنها نمی‌شود نیز شرایطی داشته باشند که بتوانند مستندهای انتقادی بسازند.

این کارگردان با اشاره به وضعیت جسمانی ابوالفضل فروزنده، سوژه مستند «۳۳سال سکوت» اظهار داشت: آقای فروزنده همین امروز از بیمارستان مرخص شدند و دستگاهی در گلوی او کار گذاشته شده که حرف زدن را برایش مشکل می‌کند اما ما از این جانبازها فراوان داریم که باید شناسایی و معرفی شوند.


 

شمقدری ادامه داد: آقای فروزنده حرف‌های بسیار زیادی داشت اما به دلیل آنکه احساس می‌کرد ممکن است این حرف‌ها به نظام لطمه بزند آن را بیان نمی‌کرد اما خودتان دیدید حرف‌هایی که در فیلم عنوان شد از جنس مادیات نیست بلکه از جنس فهمیدن و درک کردن کرامت انسانی است.

کارگردان مستند «۳۳ سال سکوت» در ادامه تصریح کرد: ما باید به این موضوع فکر کنیم که با کشوری نظیر آلمان چه تفاوتی داریم. تفاوت ما در امکانات نیست بلکه در فهمیدن و درک کردن کرامت انسانی است و یک جانباز در مملکت خودش حتی در عبور از خیابان دچار مشکل است اما در کشور غریب با بهترین امکانات دارد زندگی می‌کند و تنها کسانی مثل پرفسور سمیعی با مردانگی خودش از این افراد حمایت کرده است.

شمقدری در ادامه بیان داشت: جانبازانی که پناهنده شدند امروز می‌ترسند که برگردند و این درد بسیار بزرگی است. درد اصلی ما این است که باید همدیگر را بفهمیم و به همدیگر احترام بگذاریم اما کسانی که روزی برای این مملکت جانشان را اهداء کردند امروز از بازگشت به مملکت وحشت دارند.

وی در خاتمه اظهار داشت: امیدوارم مستند « ۳۳ سال سکوت» به درستی دیده و فهمیده شود و امیدوارم مؤسسه آرمان مدیا برای ساخت این فیلم تعطیل نشود و سایت فیلم نیز فیلتر نشود و مسئولان اجازه دهند همه این فیلم را ببینند.

بر اساس این گزارش در این مراسم چهره‌هایی نظیر جمال شورجه،‌ سلیم غفوری، جواد رمضان‌نژاد، مهدی کوچک‌زاده، محمد حمزه‌زاده، محمدحسین فرح‌بخش، مهدی فیوزی، گلعلی بابایی، هاشم میرزاخانی، محسن یزدی، محمدرضا شفاه و... حضور داشتند.

این فیلم روایتی است از زندگی یک جانباز پناهنده به آلمان و عوامل سازنده آن عبارتند از حسین شمقدری (کارگردان)، محمدحسن مددی (تهیه کننده) و محسن اخوان فر (مدیر تولید و ارتباطات)

«۳۳ سال سکوت» تا پیش از رسیدن به مرحله نهایی، برای تعدادی از فعالان سیاسی، فرهنگی و هنری کشور، نمایش خصوصی داده شد.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان جهت تهیه این فیلم و برگزاری اکران‌های دانشگاهی، می‌توانند به سایت www.۳۳sal.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید بیشتر از این مستندها تولید بشه نیاز داریم
فکر کنم دیدنی باشه احسنت
مثل شطرنج با گرگ ها