پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۱۴
همزمان با اذعان به غیرنظامی بودن کشتی؛

توصیه عجیب پنتاگون درباره کشتی ایرانی اعزام‌شده به یمن

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 422430
مقامات دفاعی آمریکایی با وجود اذعان به صحت مواضع مقامات ایرانی در مورد کشتی امدادی اعزام‌شده به یمن، می‌گویند این کشتی نباید در یمن پهلو بگیرد.
توصیه عجیب پنتاگون درباره کشتی ایرانی اعزام‌شده به یمن
به گزارش جهان به نقل از فارس، واشنگتن روز سه‌شنبه به امدادی بود ماهیت سفر کشتی ایرانی به یمن اذعان کرد.

یک مقام دفاعی آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که اطلاعاتی که آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد نشان می‌دهد که کشتی ایرانی که راهی یمن شده، حامل هیچ سلاحی نیست.

وی با این حال، از گزارش‌های منتشر شده در خصوص اسکورت این کشتی توسط کشتی‌های جنگی ایرانی ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این هم «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفته بود اسکورت این کشتی، «کاملا غیرضروری است.»

این در حالی است که تهران اعلام کرده کشتی‌های جنگی با هدف تأمین امنیت کشتی امدادی ایرانی، آن را اسکورت می‌کنند.

پیش از این جنگنده‌های سعودی یک فروند هواپیمای ایرانی را که حامل کمک‌های امدادی برای مردم یمن بود، تهدید به حمله کردند، اما پس از بی‌توجهی خلبان به تهدیدات، باند فرودگاه صعده را بمباران کرده و از انتقال کمک‌ها جلوگیری کرده‌اند.

وارن روز سه‌شنبه همچنین گفته بود کشتی ایرانی نباید در یمن پهلو بگیرد و باید در جیبوتی توقف کرده و محموله‌اش را به سازمان ملل تحویل دهد.

در جریان یک ماه و نیمی که از حملات ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان به یمن می‌گذرد، بیش از ۱۲۰۰ یمنی کشته و ده‌ها هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند. با این حال عربستان تاکنون از انتقال کمک‌های امدادی خارجی به این کشور ممانعت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
مشکلی پیش نخواهد آمد احتمالا آقای ظریف پشت پرده ضمانت هایی داده اند.
رضا
وقتي فرانسويها بطور علني و درست در هنگاه تجاوز عربستان به يمن قرارداد فروش سلاح مي بندند چه دليلي دارد ايران با پنهان كاري تسليحات به يمن ارسال كند؟
حسین
Netherlands
می توان از فعالان بین المللی ضد جنگ، پزشگان بدون مرز، سازمانهای حقوق بشر دعوت کرد تا در این کشتی حاضر شده و صحت عملیات را تائید کنند.
یا علی وددی
Iran, Islamic Republic of
هی یارو! ارتش و سپاه ما مثل دولت ما نیست که بتونی واسش تعیین تکلیف کنی! افتاد!!
ای ول داداش...
حال کردم!!!!
بسمه تعالی
امروز تمام دنیای اعراب در برابر جنایت عربستان پیش خدا مسئول هستند .باید جواب وی ماموران غضبناک الهی باشند .
سعید
به نظر من نه بروند جیبوتی و نه اجازه بازرسی بدهند اگر اجازه ورود به یمن ندادند بدون درگیری برگردند.البته یک مانور کنترل شده هم در آن موقع می تواند جالب باشد.
محمدی
امریکای دزد سرگردنه غلط کرده چنین حرفی میزند جاهل های قرن 21یانکی های امریکایی فکر کرده اند اینهم فیلم هالیوودی است که همه جا خودشان را قهرمان نشان میدهند ازاینکه مردم را میکشید و اجازه کمک نمی دهید شرمتان باد.
Romania
ايران اگر بخواهد با عربستان وارد جنگ شود نياز به پنهان كاري ندارد.اما در حال حاضر به نفع اسلام ،ايران و ديگر مردم نيست كه درگير جنگي بين دو كشور مسلمان شوند و آب به آسياب دشمنان قسم خورده بشريت بريزند. بهترين كار حمايت از مردم ستم ديده است و مدارا كردن با قوم دغا كه قطعاَ با اين توحش گرايي جاهليت مدرن را به وجود آورده اند.اميدوارم روزي در جهان صلح وصفا برقرار شود وهيچ كشوري به خود اجازه ندهد تا با كشتار عده اي از انسانهاي بي گناه ،ژاندارم منطقه از سوي يك كدخداي غير قانوني گردد.
چقد شما خوش خیالید ! ?
غلط کردند
بهنام
ححخخخخخخ ترسیدن!!!
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
به امید خداوند کشتی پهلو خواهد گرفت
در غیر اینصورت اگر کسی به فکر حمله به کشتی باشه از جان خودشون سیر شده اند
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
سینا
آمریکایی ها وقتی تصمیم قاطع ایران رو در مسئلی های میبینند سیعا اعلام میکنند که موردی از نظر ما نداره و ما بررسی کردیم مشکلی نیست چون مدونند کاری نمیتونند بکنند