کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"هواپیمایی" که داد مردم ژاپن را درآورد

23 ارديبهشت 1394 ساعت 11:25

آمریکا قصد دارد چندین فروند از یک هواپیمای جنجالی خود را با وجود اعتراضات شدید ساکنان محلی در پایگاه هوایی در غرب توکیوی ژاپن مستقر کند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ژاپن اعلام کرد که به نیروی هوایی آمریکا اجازه می دهد تا از سال ۲۰۱۷ تعدادی از هواپیمای "CV-۲۲ Osprey" را در پایگاه هوایی غرب توکیو مستقر کند. این اقدام با اعتراضاتی از سوی ساکنان محلی به دلیل سوابق ایمنی این هواپیما روبرو شده است.


قرار است که این هواپیماها در پایگاه هوایی یوکوتا که در شهر پرجمعیت فوسا در حومه پایتخت است، مستقر شوند.

دولت ژاپن قصد دارد که نگرانی‌ اهالی محلی از این هواپیماها را با اعلام این موضوع که وجود این هواپیماها برای دفاع از ژاپنی ضروری است، بکاهد.

"یوشیهید سوگا" از اعضای برجسته هیئت دولت ژاپن در کنفرانس خبری گفت: استقرار این هواپیماها برای تقویت قدرت بازدارندگی اتحاد آمریکا و ژاپن و همچنین توانایی مقابله با شرایط اضطراری مختلف، ضروری بوده و به استقرار در منطقه آسیا-اقیانوسیه کمک خواهد کرد.

قرار است که از سال ۲۰۱۷ سه فروند هواپیمای اسپری در یاکوتا مستقر شده و ۷ هواپیمای دیگر در سال ۲۰۲۱ وارد این شهر شوند.

ساکنان محلی از استقرار این هواپیما که سر و صدای زیادی تولید می‌کند خرسند نیستند همچنین سابقه ایمنی این هواپیما نیز بسیار خوب نیست.

بر خلاف MV-۲۲ که نرخ حادثه ۱.۹۳ را برای هر ۱۰۰ هزار ساعت پرواز ثبت کرده، سوابق حوادث CV-۲۲ بسیار جنجال برانگیر است.
 
از جولای ۲۰۱۲، این هواپیما که توسط نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرخ حادثه ۱۳.۴۷ ثبت شده که ۷ برابر بیشتر از MV است. اوسپری در چهار حادثه هوایی که به مرگ ۳۰ نفر منتهی شده، مقصر شناخته شده است.

یکی از قابلیت های این هواپیما انجام ماموریت‌های پروازی در ارتفاع پایین است که همین عامل میزان حوادث آن را بیشتر کرده است.


کد مطلب: 422428

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/422428/هواپیمایی-مردم-ژاپن-درآورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com