پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
فرمانده آمریکایی:

همیشه ایرانی‌ها را در تنگه‌هرمز می‌بینیم

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 422393
سخنگوی ناوگان ۵ نیروی دریایی آمریکا که مقرشان در بحرین است به خبرنگاران گفته که پس از توقیف کشتی مرسک توسط نظامیان ایران، حضور ناوگان نظامی آمریکا در تنگه هرمز تشدید و تقویت شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «کوین استفنز» سخنگوی ناوگان ۵ نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده که پس از توقیف کشتی مرسک توسط نظامیان ایران، حضور ناوگان نظامی آمریکا در تنگه هرمز تشدید و تقویت شده است.

بر اساس گزارش سایت خبری-نظامی «میلیتاری‌دات‌کام»، این سخنان استفنز به روزهای پس از توقیف کشتی مزبور باز می‌گردد و فرمانده آمریکایی تأکید کرده که عملیات اسکورت شناورهای باری آمریکایی و انگلیسی به پایان رسیده است.

استفنز برای اوالین بار، جزئیات افزایش تحرکات نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز را برملا کرده و گفته: «در این عملیات، از ناوشکن‌ها و شناورهای گشت ساحلی در کنار هواپیماهای شناسایی دریایی P-۳ استفاده شده است.»

این نظامی آمریکایی افزوده: «حضور خود را در منظقه حفظ کرده‌ایم، تنگه هرمز یک آبراهه باریک است و تقریباً هر زمانی که از آن رد شوید، ایرانی‌ها را می‌بینید.»

یک فروند کشتی باری مرسک که متعلق به هلندی‌ها بود و تحت پرچم جزایر مارشال است، دو هفته پیش به دلیل نپرداختن بدهی خود به بنادر ایران توسط گشتی های سپاه متوقف و به بندرعباس هدایت شد.

چند روز بعد با حکم دادگاه محلی، کشتی مزبور آزاد شد ولی مدیر شرکت ایرانی بستانکار با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرد و گفت که امیدوار است مسئولان، تضامین لازم را از هلندی‌ها گرفته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *