جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

تاکید وزیربهداشت برلزوم بیمه دندانپزشکی

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 422372
وزیر بهداشت، بر ضرورت حمایت بیمه ها از روند درمان بیماری های دهان و دندان تاکید کرد
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم پنجاه و پنجمین کنگره علمی سالیانه بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران بر ضرورت ایجاد زیرساخت های دولتی برای بهداشت و درمان دهان و دندان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حوزه بهداشت دهان و دندان به مراکز بهداشت محدود شده است که لازم است در حوزه دهان و دندان به زیر ساخت های دولتی توجه ویژه شود.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای برنامه کشوری بهداشت دهان و دندان برای مقاطع ابتدایی در سراسر کشور ظرف ۱۸ ماه آینده، افزود: امیدواریم بتوانیم این برنامه را برای مقاطع بعدی و تا سنین نوجوانی اجرا کنیم.

هاشمی همچنین، بر ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان تاکید کرد و افزود: دندانپزشکان نقش موثری در دسترسی به خدمات دهان و دندان حتی در نقاط کم برخوردار را ایفا می کنند.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری به سلامت دهان و دندان در دولت یازدهم، گفت: امیدواریم این شورا در جهت ساماندهی مراکز دندانپزشکی، تولید مواد اولیه و مصرفی دندانی و واردات آن به نحوی اقدام کند که هزینه های دندانپزشکی کاهش یابد.

هاشمی بر ضرورت حمایت بیمه ها در درمان بیماری های دهان و دندان تاکید کرد و افزود: متاسفانه نقش بیمه ها در این خصوص کمرنگ است چرا که منابع آنها محدود می باشد.

وی افزود: امیدواریم شورای عالی بیمه در حوزه دهان و دندان در بخش پیشگیری و درمان توجه ویژه ای داشته باشد.

وزیر بهداشت همچنین، بر لزوم یکپارچگی هزینه های خدمات دندانپزشکی تاکید کرد.

هاشمی در ادامه، بر لزوم همکاری جامعه پزشکی با دولت تاکید کرد و افزود: بدون همکاری جامعه پزشکی، دندانپزشکان و توانمند سازی مردم نمی توانیم نظامی را در سلامت ایجاد کنیم که موجب افزایش میزان رضایت در مردم شود.

وی، یکی از افتخارات دولت ها را حمایت از انجمن ها بیان کرد و گفت: لازم است ما واقع بین باشیم و به جای بخشی نگری، نگاهی ملی داشته باشیم؛ چرا که محور همه پیشنهادات و تصمیمات ما مردم که شایسته توجه هستند نیز می باشند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که سلامت از مهمترین اولویت های دولت یازدهم است، گفت: کاهش پرداخت از جیب مردم به منظور درمان، دسترسی عادلانه به دارو، واکسن و خدمات بهداشتی و درمانی، توجه ویژه به حاشیه نشین ها از جمله اقدامات صورت گرفته در برنامه تحول سلامت بوده است.

هاشمی با اشاره به این که بیش از ۲ هزار خانه بهداشت تا پایان بهار راه اندازی می شود، افزود: همچنین تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۱۰ میلیون حاشیه نشین شهرها تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: خوشحالیم از اینکه با وجود مشکلاتی که وجود داشت توانستیم این برنامه را به خوبی اجرا کنیم و امیدواریم برنامه تحول سلامت با قوت در سراسر کشور ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *