کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۶ درصد هزینه‌ دندانپزشکی بر دوش مردم

22 ارديبهشت 1394 ساعت 16:49

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بیمه‌های پایه ما باید فهم بیشتری در ارائه این خدمات به مردم داشته باشد به خصوص در زمینه دندانپزشکی زیرا هم اکنون ۹۰ تا ۹۶ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را مردم تامین می‌کنند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زالی در حاشیه پنجاه‌وپنجمین کنگره علمی سالانه بین‌المللی انجمن دندانپزشکی ایران گفت: در سال‌های گذشته کمترین پوشش بیمه‌ای را خدمات دندانپزشکی در کشور داشته است البته اخیراً با حمایت برخی بیمه‌های پایه، بسته‌های حمایتی به ویژه برای گروه‌های سنی تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است که این خدمات باید گسترش یابد.

زالی اظهار داشت: بیمه‌های پایه ما باید فهم بیشتری در ارائه این خدمات به مردم داشته باشد و بسته‌های متنوع‌تری برای دیگر اقشار جامعه در نظر بگیرد تا پرداخت از جیب مردم کمتر شود و به همین منظور این فرایند در شورای عالی بیمه شروع شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه حفاظت از بیماران اصل و گامی مهم است تصریح کرد: اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد کافی نیست و باید با پوشش خوب بیمه‌ای خدمات برای مردم ارزان شود تا آنها رضایت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون ۹۰ تا ۹۶ درصد هزینه‌های دندانپزشکی را مردم تامین می‌کنند و بیمه‌های پایه و تکمیلی باید در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.

زالی اظهار داشت: در جامعه ایرانی طرح از خدمات دندانپزشکی به دلیل متفاوت بودن تعرفه‌های آن وجود دارد بنابراین باید خدمات دندانپزشکی استاندارد را در جامعه داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در زمینه تعرفه‌ دندانپزشکی این است که خدمات در این زمینه احصا نشده ولی بسیاری از خدمات جدید نیز در تعرفه‌ها لحاظ نگردیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: تنوع و نوع خدمات در دندانپزشکی متفاوت است بنابراین در تعرفه‌های این حوزه با چالش‌های جدی مواجهیم.

زالی گفت: کیفیت خدمات برای ما مهم است و باید تامین وسایل مصرفی با کیفیت بالا مدنظر قرار گیرد. همچنین باید بحث قیمت‌گذاری اقلام مصرفی لحاظ گردد.


کد مطلب: 422353

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/422353/۹۶-درصد-هزینه-دندانپزشکی-دوش-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com