سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتقادات شورای شهری‌ها از وزیر بهداشت

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 422316
اعضای شورای شهر در واکنش به سخنان وزیر بهداشت، تذکراتی پیرامون وضعیت آب تهران، بیمارستان سوانح و سوختگی، تشکیل بیمارستان بحران و... بیان کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی در واکنش به سخنان وزیر بهداشت در صحن علنی شورای شهر گفت: در بحث سوانح و سوختگی مشکلات بسیاری داریم به طوری که چندی پیش یکی از اقوام خود را با درصدی از سوختگی به بیمارستان سوانح و سوختگی برده و بعد از آن جنازه‌اش را تحویل گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بحث بیمارستان‌های سوختگی به وزارت بهداشت کمک کند، گفت: وضعیت پرستاری در بیمارستان‌ها نامناسب است و این نامناسب بودن وضعیت رسیدگی پرستاران به بیماران ربطی به بودجه ندارد و می‌توان با آموزش و افزایش کیفیت جذب پرسنل این مشکل را حل کرد و باید اقدام جدی در این حوزه صورت گیرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت درخصوص درمان کودکان سرطانی باید چاره‌ای بیندیشد گفت: برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن پول منتظر مرگ فرزندان سرطانی خود می‌مانند و نباید در این زمینه فقط به توان NGOها توجه کرد و ما می‌توانیم در این خصوص به آن کمک کنیم.

دنیامالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع‌رساین درست درخصوص بیماری‌ها گفت: نباید مردم اطلاعات خود را از فضای مجازی دریافت کنند و بترسند و این در حالی است که اگر اطلاعات به موقع منتشر شود و نگاه امنیتی به آن نداشته باشیم، جامعه می‌تواند به خوبی خود را با آخرین اطلاعات هماهنگ کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان پیشنهاد کرد شهرداری می‌تواند در ایستگاه‌های آتش‌نشانی خود مکانی برای استقرار بیمارستان‌های پیش‌بیمارستانی ایجاد کند.

پیشنهاد تشکیل حساب بانکی به نام وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، در ادامه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل با بیان اینکه نگران هستیم که با توجه به انتقادات طرح تحول سلامت ادامه پیدا نکند، گفت: از آنجایی که وزیر بهداشت محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم دارد، پیشنهاد می‌شود یک حساب خیریه به نام وزیر ایجاد شده و مردم برای کمک به بیماران صعب‌العلاج به آن پول واریز کند.

همچنین اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد نامناسب وزارت بهداشت در بخش بانوان گفت: در بخش زنان کمبودهایی داریم چراکه بعضا دیده شده است که برای پیدا کردن یک تزریقاتچی بانو باید مسافت‌های زیادی را طی کنیم.

وی با انتقاد از محله پرستی در استقرار مراکز درمانی گفت: بیشتر بیمارستان‌های پایتخت در منطقه ۶ و ۲ قرار دارد و این جای سوال است که چرا باید در ساخت بیمارستان به محل توجه شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین از وزارت بهداشت درخواست می‌شود تا نسبت به حمایت خانواده‌هایی که دارای کودکان چندقلو هستند اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین گفت: باید به توانبخشی نیز توجه جدی شود.

همچنین محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه متاسفانه شیرآبه‌های زباله‌های بیمارستانی به شبکه آب‌های تهران و به خصوص آب‌های سطحی وارد می‌شود و این مساله موجب نگرانی است، گفت: روزانه ۹۰ تن زباله بیمارستانی در شهر تهران ایجاد می‌شود و این در حالی است که اکثر بیمارستان‌های پایتخت تصفیه‌خانه ندارند.

همچنین معصومه آباد رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌ها گفت: اگر در شرایط بحران قرار گرفتید باید بیمارستان خاص برای پوشش بحران ایجاد شود و برهمین اساس پیشنهاد می‌شود بیمارستان جامع بحران در تهران ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت بار دیگر در پشت تریبون شورا قرار گرفت و به انتقادات اعضا پاسخ گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *