جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

تخریب فضای سبز ۵ هزارمتری در پایتخت

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 422160
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از تخریب یک محوطه فضای سبز در منطقه ۲ تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد حقانی در حاشیه بازدید یک محوطه فضای سبز در منطقه ۲ پایتخت در محدوده شهرک تامین اجتماعی، خیابان ایثارگران شمالی واقع در خیابان الوند، گفت: اهالی محل نسبت به تخریب فضای سبز در این منطقه که بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ متر مساحت دارد و سالهاست به عنوان فضای سبز مورد استفاده اهالی محله است، اعتراض داشته اند.

به گفته این عضو شورای شهر، درختان این منطقه ۲۰ سال قدمت دارند اما متاسفانه به دفعات مورد تخریب و آتش سوزی قرار گرفته اند و درختان باقیمانده نیز در حال نابود شدن هستند.

حقانی با بیان اینکه هنوز پرونده این فضای سبز مورد بررسی قرار نگرفته و به دلیل شکایت اهالی محل از این فضای سبز بازدید کرده است، گفت: سوابق شهرسازی و نوع کاربری این زمین بررسی می شود اما هر نوع کاربری داشته باشد مشخص است که این زمین دو دهه است که به عنوان فضای سبز مورد استفاده عموم قرار گرفته که اخیرا حصارکشی شده و درختان موجود به شدت آسیب دیده اند.

به گزارش جهان، یک محوطه فضای سبز در ناحیه ۹ منطقه ۲ که سالها به عنوان فضای سبز استفاده می شده دو سال است که حصارکشی شده و بارها درختان آن آسیب دیده اند.

به گفته اهالی محل، در این زمین بیش از هزار اصله درخت وجود داشته که پس از آنکه بخشی از حصارها برداشته شده تنها ۲۰۰ اصله درخت باقی مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *