شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱

سفر قاچاقی داود اغلو به سوریه +تصاویر

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 422123
نخست وزیر ترکیه در اقدامی تحریک آمیز با خودروهای نظامی از مقبره جد شاهان عثمانی در خاک سوریه دیدن کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا،«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه روز گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز به بهانه بازدید از مقبره سلیمان شاه جد شاهان عثمانی که در شمال حلب قرار دارد، با تعدادی از نظامیان این کشور و ادوات نظامی وارد خاک سوریه شد.

این سفر که خبر آن اعلام نشده بود نخستین دیدار رهبران سیاسی ترکیه از محل جدید مقبره سلیمان شاه در خاک سوریه در ۲۰۰ متری مرز دو کشور است.

داوداوغلو که برای شرکت در نشست حزب عدالت و توسعه به شانلی‌اورفا پرواز کرده بود به‌ همراه «هولوسی آکار» ‌فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه، با بالگرد عازم مرز سوریه شدند. نخست‌وزیر ترکیه سپس سوار بر خودروهای زرهی و با همراهی بالگردهای نظامی به‌سمت منطقه محل دفن سلیمان شاه، در خاک سوریه حرکت کرد.

ورود بدون مجوز دولتی به خاک سوریه تهاجم آشکار به یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و نقض حقوق بین الملل محسوب می‌شود.

سال گذشته میلادی و در پی نزدیک شدن گروه تکفیری داعش به مقبره سلیمان شاه که در نزدیکی شهر کوبانی سوریه واقع بود، دولت ترکیه با اعزام تعداد زیادی از نیروهای ارتش خود به عمق ۳۷ کیلومتری خاک سوریه نفوذ و بقایای پیکر سلیمان شاه را به مکان دیگری در شمال سوریه که تحت کنترل کردهای سوری است، انتقال داد.

داود اوغلو همچنین در این منطقه در میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر شد و با آنان عکس گرفت. برخی مقامات نظامی ترکیه توضیحاتی را در این بازدید به نخست وزیر ترکیه ارائه کردند.

دیدار نخست وزیر ترکیه از این مقبره در شرایطی صورت می‌گیرد که اخباری مبنی بر مداخله نظامی احتمالی ترکیه در سوریه مطرح شده است. ترکیه متحد اصلی تروریست‌های مخالف نظام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است و بشار اسد آنکارا را به حمایت از تروریست‌ها متهم می‌کند.

بنا بر توافق میان دولت عثمانی و فرانسه، پس از جدا شدن سوریه از قلمرو عثمانی، مناطق اطراف مقبره سلیمان شاه که در خاک سوریه قرار گرفته به عنوان خاک ترکیه شمرده می‌شود و آنکارا از آن زمان تاکنون حفاظت از مقبره را برعهده دارد. سوریه همواره با این مساله مشکل داشته و مسئولان سوری آن را بخش اشغال شده خاک خود می‌خوانند.

وزارت خارجه سوریه‌‌ همان زمان که نظامیان ترک وارد خاک این کشور شدند با تأکید بر اینکه این اقدام نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه است، از شورای امنیت و سازمان ملل خواست که تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم کند و با استناد به منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه اقدامات فوری لازم در حق نظام ترکیه را انجام دهد.

علی‌رغم اینکه ضریح سلیمان شاه در منطقه‌ای قرار دارد که داعش بر آن تسلط دارد اما این گروه تروریستی تعرضی به ضریح سلیمان شاه نکرده و این در حالی است که داعش در هر منطقه‌ای که وارد می‌شود مساجد، کلیسا‌ها و ضریح‌های موجود در آن را تخریب می‌کند که این امر بیانگر روابط استوار بین نظام ترکیه و گروه تروریستی داعش است.

ترکیه از طریق تسهیل عبور و مرور برای هزاران تروریست و تندرو و مزدور خارجی، ارسال انواع سلاح برای آن‌ها، و تأسیس اردوگاه‌های آموزشی و اتاق عملیات برای آن‌ها، از گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه حمایت می‌کند.









































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


edvin
فوراً جلویش را بگیرید چرا که در فکر برپا کردن امپراتوری عثمانی و کشورگشایی در داخل خاک سوریه می باشد حتی لازم باشد ترورش کنید