جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار انتخاباتی وزیر کشور به مسئولان

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 422088
وزیر کشور با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم بی‌طرفی خود را در جریان برگزاری انتخابات حفظ کنیم، گفت: رقابت‌های انتخاباتی از الان آغاز شده است.
هشدار انتخاباتی وزیر کشور به مسئولان
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست مشترک استانداران سراسر کشور که در این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه در سال جدید دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم، اظهارداشت: رقابت‌ها از الان و یا قبل از سال به صورت پنهان شروع شده و با جلساتی که در استان‌ها برگزار و جلساتی که احزاب و گروه‌ها دارند و شناسایی کاندیداهای مختلف توسط گروه‌ها و احزاب امسال یک رقابت بسیار فشرده و با نشاط و قوی را در عرصه رقابت‌های سیاسی خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌هایی که در همه انتخابات وجود داشته این بوده که دشمنان همواره به دنبال این بودند که در رقابت‌های سیاسی با استفاده از تهییج افکار عمومی بهره‌برداری‌های خاص خود را از این مسئله داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: ما هر گاه در اداره انتخابات و مدیریت انتخابات دچار اشکالات و کاستی‌هایی بودیم متاسفانه آنها توانسته‌اند از این فضا بهره‌برداری کنند.

ما در این موضوع به عنوان مجریان انتخابات باید تلاش کنیم در چارچوب مقررات، قوانین و مصالح و منافع کشور اقدام کنیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ما حق نداریم در مسائل و قوانین تفسیر شخصی کنیم، مصالح و منافع کشور در دل قانون تعبیه شده است و باید تمام فعالیت‌ها در چارچوب قانون صورت پذیرد.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های برخی رسانه‌ها و نشریات پیش از انتخابات گفت: از الان جهت‌گیری‌هایی در رسانه‌ها، نشریات و محافل سیاسی انجام می‌شود و با قضاوت و داوری‌هایی که در حوزه اجرا، نظارت و تبلیغات که انجام می‌دهند به دنبال این هستند که وزارت کشور را به عنوان دستگاه اجرایی به فضای انتخاباتی زودرس و به نوعی له و علیه کسی یا کاندیدای خاصی بکشانند که ما باید در برابر همه فعالیت‌های رسانه‌ای، تحقیقاتی و سیاسی که انجام می‌شود تلاش کنیم بی‌طرفی خود را حفظ کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما همچنین باید تلاش کنیم از شتاب‌زدگی و عجله کردن و ورود محافل سیاسی له یا علیه کسی پرهیز کنیم حتی در رفتارهای روزانه خودمان هم باید این مسائل را در نظر بگیریم. همچنین حضور در برخی از جلسات، محافل و استقبال از برخی از شخصیت‌ها نباید به گونه‌‌ای باشد که تلقی طرفداری و حمایت از جریان یا فرد خاصی بشود و خواهشم از استانداران این است که به این موضوعات دقت کرده و به آن عمل کنند.

رحمانی‌فضلی در ادامه سخنان خود در همایش استانداران سراسر کشور به مبحث خشکسالی، اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا مشکلات را حل کنیم و فضا را آرام نگه داریم چرا که وقتی مجموعه انتخابات را کنار هم می‌گذاریم اهمیت این موضوع برای ما روشن می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال اظهارداشت: دولت باید وظایف خود را برای رسیدن به شرایط مطلوب انجام دهد و اقدامات باید به صورتی باشد که در دفاع از حاکمیت به خوبی رفتار کنیم و رضایتمتدی را نسبت به دولت و حاکمیت افزایش دهیم که در این صورت اعتماد مردم نسبت به دولت افزایش می‌یابد در ادامه آن همدلی دولت افزایش می‌یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران بیشترین برخورد و مواجهه را با مردم دارند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا عملکرد ما موجب رضایتمندی مردم شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به تلاش برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی تصریح کرد: حوادثی که در یکی دو سال اخیر رخ داده و در تحلیل سرمایه‌های اجتماعی علائمی به ما نشان می‌دهد که باید نسبت به خلاءهایی که اعتماد عمومی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی وجود دارد زیاد است و تهدیدها و تحولات منطقه‌ای را داریم که باید تلاش کنیم تا رضایتمندی مردم در این زمینه افزایش یابد.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد: یکی از مسائلی که با آن روبرو هستیم مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است که باید به آن توجه کرد که یکی از مسائل اصلی ارتباط و تعامل دولت و ملت است و امیدوارم در سال همدلی و همزبانی این امر بهتر انجام شود.

وی به بحث وحدت و انسجام در کشور اشاره کرد وگفت:‌در سال‌های انتخابات با توجه به ماهیت انتخابات در کشور و آزادی که وجود دارد با شرایط سیاسی و اجتماعی مواجه هستیم که باید به این امر توجه کنیم و در انتخابات هیجانات رقابت‌ها منجر به ستیزه‌جویی می‌شود که باید به این امر نیز دقت کرد.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت ایجاد آرامش برای مردم گفت: استانداری‌ها و فرمانداری‌ها باید تلاش کنند تا اعتماد مردم را ایجاد کرده و در جهت تقویت و وحدت در سطح خرد و کلان بپردازند چرا که گاهی یک اختلاف جزیی می‌تواند اختلافاتی را دامن بزند که در حوزه اجتماعی تاثیرگذار باشد و به راحتی تبدیل به یک مسئله مهم شود.

وزیر کشور ادامه داد: آنچه در مهاباد اتفاق افتاد و تبدیل به یک مسئله اجتماعی شد، اگر تدبیر نیروی انتظامی وجود نداشت این موضوع اجتماعی به یک مسئله امنیتی تبدیل می‌شد که زمان زیادی را هم نمی‌برد و پیش از این در جریان پخش یک سریال درباره بختیاری‌ها ما در وزارت کشور درگیری‌هایی داشتیم و خسارت‌هایی دادیم که اگر تدبیر صورت نمی‌گرفت حل نمی‌شد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یکی از وظایف دیگر آگاهی دادن به مردم است تصریح کرد: موفقیت‌هایی در حوزه عملکردی ایجاد شده که باید به ایجاد نشاط در کشور بپردازیم و نباید اینگونه تلقی شود که این دولت با نظرات رهبر انقلاب زاویه دارد و دولت به فکر مردم نیست در مذاکرات هسته‌ای می‌خواهد همه چیز بدهد شما باید خود به این امر توجه کنید و به مردم در این زمینه آگاهی دهید.

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران می‌توانند از ظرفیت صدا و سیما، محافل سیاسی و نماز جمعه‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: باید با یک برنامه‌ریزی به گونه‌‌ای رفتار کنیم که بدنه اجتماعی را به همراه داشته باشیم و امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که بتوانیم در کار خود موفق باشیم.

وی با اشاره به انتخاب استاندار مرکزی تصریح کرد: وی با رای قاطع دولت انتخاب شد که ما از افراد دیگر نیز در این زمینه تشکر می‌کنیم و حرف آخر را در انتخاب استانداران دولت می‌زند؛ همچنین از آقای آقایی که ثبت‌احوال را بر عهده گرفتند تشکر می‌کنیم و امیدواریم همکاری خوبی را با وزارت کشور داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *