چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۶
تانک جدید روسیه - ارماتا

نگرانی غرب از سلاح جدید روسیه+تصاویر

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 421905
در رژه نظامی روسیه که به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی بر آلمانها در جنگ جهانی دوم صورت گرفت جدیدترین و پشرفته ترین تانک روسیه در این رژه نظامی به نمایش در آمد.
به گزارش جهان به نقل از روسیه، روزنامه آلمانی می نویسید که تانک "ائوپارد ــ 2" یکی از بهترین و پیشرفته ترین تانک های حال حاضر جهان محسوب می شود که دارای سیستم دفاعی نفوذ ناپذیر در رده خود است گمانه زنی تحلیل گران آمریکای حکایت از آن دارد که روسها از آمریکایی ها در تولید تانکهای پیشرفته سبقت گرفته اند.

تانک جدید روسیه - ارماتا

ظهور "تانک 14ــT"  برای واشنگتن بسیار ناراحت کننده بوده است این سلاح بطور محسوسی از تسلیحات هم سطح خودش  بی ام پ " بردلی " آبرامس" پیشی گرفته است. ناتو و غرب از این پیشرفت سخت کوشانه روسیه بشدت در هراس هستند زیراکه اهداف ناتو و غرب در پیشروی به سمت شرق را با دشواری  هایی مواجه کرده است. از این رو غرب بدنبال جایگزین کردن و یا سد کردن برنامه های پیشرفته تسلیحاتی روسیه خواهد شد. این تانک روسی در هفتادمین سالروز پیروزی ارتش سرخ شوروی بر آلمانها در میدان سرخ مسکو رژه با شکوهی برگزار کرد. که از چشم ناظران و مستشاران نظامی سایر کشور ها دور نماند.


رسانه های خارجی اعتراف کردند که تانک روسی «آرماتا» بر نمونه غربی آن ارجحیت دارد
یک دلیل دیگر برای خشم و ناراحتی ، بیانیه ی وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو در خصوص از سرگیری تولید بمب افکن استراتژیست مافوق صوت " تو-۱۶۰ " بود. این بمب افکن قادر است تسلیحات هسته ای را به مسافتی تا ۴ هزار کیلومتری بدون سوخت گیری برده و خصوصیات سودمند دیگری هم دارد. برای غرب این ماشین منحصر به فرد که در جهان وجود ندارد حتی علی رغم اینکه در اواخر سال های ۸۰ به وجود آمده ، به دیو ترسناک واقعی تبدیل شده است. بیهوده نیست که در ناتو آنرا با وجود حامل موشک کلاس مشابه " بلک جک" نامیدند. تا به امروز " تو-۱۶۰" بزرگترین و قدرتمندترین هواپیمای مافوق صوت نظامی با تغییر اندازه ی بال در تاریخ محسوب می شود. و بخش نظامی غربی با همه ی پیشرفت های خود آنرا می خواهد و نمی تواند داشته باشد.








نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب چیش به شماها میرسه، تیتری زدید که کسی ندونه، فکر میکنه ایران و روسیه مثلا باهم قراردادهای استراتژیک نظامی امضا کرده اند، روسیه همیشه با کارت ایران بازی کرده و خیانتهایی که به ایران کرده رو بعدا تو تاریخ خواهند خواند
ناصر
من اگر دانشمندان کشورم با اتکا به خودشون سلاحی حتی صد مرتبه پایین تر از شرقی و غربی اون رو هم بسازند از صمیم قلب خوشحال می شم.
نه شرقی نه غربی زنده باد ایران
محمد
United States
هیچ وقت روسیه قابل اعتماد نبوده ونیست کی میشه شرش کم شود
United States
حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
ما باید از دشمنی و ضدیت دو ابرقدرت بهره برداری کرده و به نفع خودمان استفاده کنیم
صبغت الله
Afghanistan
خوب است که روسها مانع پیشرفت غرب شود