شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

حوزه‌ها به اعدام شیخ نمر اعتراض کنند

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 421897
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعلام برخی از رسانه‌های عربستان برای اعدام شیخ نمر در ۲۴ اردیبهشت از حوزه‌های علمیه و همه اندیشمندان جهان اسلام دعوت کرد که به صحنه ورود کنند و نگذارند که این جنایت صورت پذیرد.
به گزارش جهان، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس،‌با اشاره با اعلام رسانه‌های عربستان برای اعدام شیخ نمر در ۲۴ اردیبهشت اظهار داشت: برخی از رسانه‌های عربستان اعلام کردند که تا ۲۴ اردیبهشت مطابق ۲۵ رجب بنای اعدام شیخ نمر را دارند بنابراین دولت عربستان باید بداند که با این کار در حقیقت مهر پایانی به حکومت ننگین آنها زده خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: دولت عربستان باید بداند به زمین ریختن خون‌های پاک در یمن و خون عالمی که دغدغه دین دارد قدم گذاشتن در راه فرعون و کفار قریش است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گویا دولت عربستان دولت خونخوار شده است از حوزه‌های علمیه و همه اندیشمندان جهان اسلام دعوت کرد که به صحنه ورود کنند و نگذارند که این جنایت صورت پذیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید با ورود شجاعانه و محکومیت این جنایت جلوی جنایات دولت جبار سعودی گرفته شود.

به گزارش فارس، شیخ نمر باقر النمر مخالف عربستانی نخستین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی در هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود، وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.

آیت الله نمر در بیستم تیر ۱۳۹۲ شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد (۱۵ اکتبر ۲۰۱۴) ۲۳ مهر ۱۳۹۳ از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان محکوم به اعدام شد.

حکم اعدام نمر، توسط عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *