پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان خواستار شد

افزایش تبادل گردشگری میان اصفهان و هند

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 421872
مدیرعامل مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خواستار افزایش تبادل گردشگری میان اصفهان و هند شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی نریمانی در دیدار مجمع گردشگری استان اصفهان با هیئتی از تورگردانان اصلی کشور هند اظهار کرد: روابط بین ایران و هند سابقه‌ای دیرینه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری و علایق مردم هند به مقاصد ایرانی گفت: اصفهان آمادگی دارد که در زمینه توسعه روابط گردشگری با تمام کشورهای دنیا تمام تلاش خود را به کار گیرد.

نریمانی در ادامه با اشاره به وجود ۱۲ هزار تخت در هتل‌های اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران هندی در فصول low season می‌تواند برای هر دو طرف سودآور باشد.

مدیرعامل مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ذائقه غذایی مردم هند با ایران متفاوت است، افزود: طبخ غذاهای هندی در آشپزخانه‌های هتل‌ها در صورت تداوم روند ورود گردشگران هندی به اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود و خروج پرواز گردشگران هندی باید از اصفهان برنامه ریزی شود، اظهار کرد: رونق گرفتن پروازها در فرودگاه اصفهان یکی از اهداف مجمع گردشگری استان اصفهان است.

در ادامه رئیس کمیسیون حقوقی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه سابقه مراودات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مردم هند به سال‌ها پیش باز می‌گردد، گفت: در اغلب کتب قدیمی فارسی نامی از هند آمده است و شاهدی بر این مدعا تکرار بیش از ۱۰۰ بار نام هند، سند و مکران در شاهنامه فردوسی است.

رضا برادران اصفهانی با تاکید بر توسعه پایدار گردشگری در اصفهان افزود: یکی از پیامدهای منفی صنعت گردشگری تقابل‌های فرهنگی جامعه میزبان و میهمان است.

وی تصریح کرد: این موضوع در این رابطه منتفی است زیرا مردم ایران و هند از نظر فرهنگی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته گردشگران هندی به ایران می‌آمدند اما سفر به اصفهان در برنامه شان نبوده است، اضافه کرد: اصفهان باید در برنامه سفر گردشگران هندی گنجانده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *