جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۳۰۰ هزار تن گندم اروپایی در راه ایران!

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 421845
رویترز به نقل از فعالان بازار غله اعلام کرد حدود ۳۰۰ هزار تن گندم از آلمان و دریای بالتیک طی دو ماه گذشته به مقصد ایران بارگیری شده که تاریخ خرید آنها به سال ۲۰۱۴ برمی گردد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: تجار اروپایی گفتند، خریداران بخش خصوصی ایران، حدود ۲۵ هزار تن گندم از اوکراین خریداری کرده اند. این محموله ها در نیمه دوم ماه می از اودسا یا نیکولایف به مقصد ایران بارگیری خواهد شد.

به گفته تجار، خریداران بخش خصوصی ایران در فاصله اواخر مارس تا اوایل آوریل نیز خریدهایی انجام داده بودند. کارخانجات ایرانی گندم را وارد و پس از تولید آرد آن را مجددا به دیگر کشورهای خاورمیانه صادر می کنند.

تجار همچنین در روز ۵ مارس گفتند، خریداران بخش خصوصی ایران حدود ۸۵ هزار تن گندم از اتحادیه اروپا و منطقه دریای سیاه خریداری کرده اند. برخی تجار انتظار دارند در صورت انعقاد توافق هسته ای و لغو تحریم ها، تقاضای قابل توجهی از خریداران بخش خصوصی ایران در راه باشد. ایران که زمانی دومین تولید کننده بزرگ اوپک پس از عربستان بود، امیدوار است با لغو تحریم ها بتواند صادرات نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ایران بر اساس تحریم های غرب هیچگاه از خرید مواد غذایی محروم نبوده، اما تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا موجب شده تجارت با ایران به دلیل موانع پرداخت ها و حمل و نقل بار، دشوار شود.

یک تاجر در این باره گفت: «وضعیت بیشتر بستگی به نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و همچنین میزان تولید گندم داخلی ایران در فصل برداشت دارد که هر دوی آنها در راه اند.»

یک تاجر دیگر گفت، دولت ایران ممکن است امسال گندم وارد نکند، زیرا کشور دارای ذخایر زیادی است و محموله های بیشتری که قبلا از کشورهایی از جمله آلمان خریداری شده اند در راه اند.

یکی از تجار اروپایی گفت: حدود ۳۰۰ هزار تن گندم از آلمان و دریای بالتیک در ماه های مارس و آوریل به مقصد ایران بارگیری شده که تاریخ خرید آنها به سال ۲۰۱۴ برمی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *