جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مشکل کمبود سرم برطرف شد

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 421732
مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از برطرف شدن کمبود سرُم تا دو هفته آینده خبر داد و گفت‌: شاید در داروخانه‌های سطح شهر کمبودهایی باشد ولی سرم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است و جای نگرانی نیست.
به گزارش جاهن به نقل از تسنیم، براساس پایش و ارزیابی کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور، مهدی پیرصالحی درباره علت کمبود سرُم که این روزها مشاهده شده است، به تسنیم اظهار داشت: علت کمبود سرم به این دلیل بود که کارخانه داروپخش با مشکل کیفیت مواجه شده بود، لذا تولید آن‌ هم برای بازسازی خط تولیدش متوقف شده بود که مجدداً از هفته گذشته شروع به‌کار کرده است و به‌زودی محصولاتش وارد بازار می‌شود.

پیرصالحی با بیان اینکه این کمبودها تا دو هفته آینده برطرف می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون و به‌دلیل بخشنامه‌ای که صادر کردیم سرم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است و در اختیار آنها قرار دارد و جای نگرانی نیست.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: البته شاید هم اکنون به همین دلیل در داروخانه‌های سطح شهر کمبودهایی رخ داده است ولی در مراکز دولتی این کمبودها وجود ندارد.

پیرصالحی در پایان خاطرنشان کرد: براین اساس به‌دلیل اینکه سرم‌ها باید آزمایشات خود را پشت سر بگذرانند تا یکی دو هفته آینده این کمبود وجود خواهد داشت ولی از اول خرداد دیگر هیچ کمبودی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *