جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جزئیات تشییع مرحوم آیینه وند اعلام شد

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 421702
پیکر مرحوم صادق آیینه‌وند چهره ماندگار تاریخ و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صبح فردا (یک‌شنبه ۲۰ اردیبهشت) از محل دانشگاه تربیت مدرس تشییع خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این مراسم صبح فردا (بیستم اردیبهشت ماه) از محل دانشگاه تربیت مدرس به سمت قطعه نام‌آوران بهشت زهرا برگزار می‌شود،‌ همچنین آیت‌الله محقق داماد بر پیکر مرحوم آینه‌وند نماز می‌خواند و حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر اساتید و فرهیختگان دانشگاهی و رؤسای دانشگاه‌ها در مراسم ترحیم محتمل است.

براساس این گزارش مراسم‌های ترحیم این استاد روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۷/۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب، سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشگاه تربیت مدرس و روز چهارشنبه در تویسرکان، مسجد اعظم واقع در خیابان شهدا از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی ریاست جمهور، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام انصاری، محمدتقی احمدی، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس و سایر اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت درگذشت صادق آینه‌وند پیام تسلیت ارسال کردند.

به گزارش فارس، صادق آینه‌وند در سال‌های زندگی‌اش طی فعالیت‌های علمی ارزنده که حاصل آن بیش از یکصد مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی به زبان‌های فارسی و عربی و ۳۵ کتاب در قالب تألیف، تحقیق، ترجمه بوده و تربیت صدها دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است از مسئولیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی نیز منشأ خدمات ارزشمندی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به ریاست مرکز سیاست علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز تاسیس مجله بین‌المللی علوم انسانی جمهوری اسلامی به دو زبان عربی و انگلیسی تاسیس مجله آفاق الحضارة الاسلامیه در تمدن اسلامی به زبان عربی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که سردبیری آن را به عهده داشتند.

در طی حیات وی از طرف مراکز علمی و دانشگاهی مراسم بزرگداشت فراوانی و تقدیر از فعالیت‌های علمی ارزنده ایشان به عمل آمد که از جمله آن‌ها می‌توان به استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۳ و در سال ۱۳۸۳ فرهیخته استان همدان، ۱۳۸۵ چهره ماندگار، ۱۳۹۰ پیشکسوت علوم انسانی در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی و محقق و استاد برجسته کشور در جشنواره علامه طباطبایی بنیاد علمی نخبگان اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *