جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جانشین" البغدادی "را بهتر‌ بشناسیم

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 421694
«أبو علاء العفری» اولین نماز جمعه خود را در شهر موصل در شمال غرب عراق برگزار کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اخبار رسیده از شهر موصل حاکی از آن است که «عبد الرحمن مصطفى» معروف به «أبو علاء العفری» جانشین «أبوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی-تکفیری داعش، اولین نماز جمعه خود را در شهر موصل این هفته برگزار کرد.

گفته می شود وی با حضور در مسجد جامع موصل در منطقه «فیصلیه» در مرکز موصل، یعنی همان محلی که «أبوبکر البغدادی» در آن نماز جمعه برگزار می کرد، اولین نماز جمعه خود را برگزار نمود.

در همین راستا «رمضان عبدالوهاب» عضو شورای شهر موصل، طی اظهاراتی ضمن تأیید این خبر، گفت: سران و اعضای گروهک داعش شهروندان و نماز گزاران موصل را با زور و تهدید، مجبور می کردند که در این نماز جمعه شرکت کنند.

لازم به ذکر است «أبو علاء العفری» در گذشته معاون «أبوبکر البغدادی» بود و اکنون که البغدادی ریاست داعش را به عهده ندارد، زمام امور به دست العفری افتاده است.

این در حالی است که وی در دوران حکومت رژیم بعث در عراق، جزو نیروهای گردان «فدائیان صدام» به شمار می رفت.

او تحصیلکرده رشته فیزیک در دانشگاه موصل است.

مدتی هم عضو شبکه تروریستی القاعده بوده و موفق شده بود قبل از پیوستن به داعش، در زمره فرمانده هان رده بالای این شبکه جای گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *