کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قطع آرد یارانه‌ای نان‌ صنعتی

19 ارديبهشت 1394 ساعت 9:00

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور گفت: از شش ماه گذشته آرد یارانه‌ای بیشتر نانوایی‌های صنعتی حذف شده است و تنها استان‌های محدودی بر اساس نظر شورای استان آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند.


به گزارش جهان، محسن لزومیان در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: بیشتر تولیدکنندگان نان صنعتی به‌خلاف ادعای دولت هیچ‌گونه آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و انواع و اشکال این نانها با آرد آزاد پخته می‌شود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان نان صنعتی کشور اظهار داشت: حذف آرد یارانه‌ای واحد‌های نان صنعتی و فانتزی تخلفی آشکار به حساب می‌آید که توسط مسئولان دولتی انکار می‌شود اما حدود شش ماه است که آرد مصرفی یارانه‌ای بیشتر صنایع نان قطع شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بند ۵ و ۶ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۱۰ برنامه پنجم توسعه، مصوب شورای اقتصاد، دولت مکلف است تمهیداتی که برای واحدهای نان سنتی ایجاد می‌کند برای واحد‌های نان صنعتی نیز فراهم کند اما نه تنها آرد یارانه‌ای این واحدها حذف شده است بلکه در پرداخت مالیات و بیمه نیز شرایط یکسانی وجود ندارد.

لزومیان گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام، باید سهم تولید نان‌های صنعتی افزایش یابد اما سیاست‌های جدید دولت منجر به محدودیت تولید نان به این شکل شده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نان صنعتی از قدرت لازم برای رقابت با نانوایان سنتی برخوردار نیستند و برخی از آنها تعطیل شده‌اند.

لزومیان یادآور شد: آمار دقیقی از سهم نانهای صنعتی در سبد خانوار وجود ندارد اما بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه سهم این محصول در استان تهران ۱۱ درصد برآورد شده است.


کد مطلب: 421661

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/421661/قطع-آرد-یارانه-ای-نان-صنعتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com