پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۲
۲۷

واکنش رئیس دانشگاه امیر‌کبیر به حکم انفصالش از خدمت

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 421540
رئیس دانشگاه امیرکبیر توضیحاتی را درباره حکم دیوان محاسبات کشور در خصوص انفصال از خدمتش ارائه داد.
واکنش رئیس دانشگاه امیر‌کبیر به حکم انفصالش از خدمت
به گزارش جهان، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر انفصال از خدمتش توسط دیوان محاسبات اظهار داشت: از اینگونه رفتارها بسیار زیاد است اما این مسئله در حال طی کردن مراحل خود است.

وی درباره خبر منتشره مبنی بر حکم انفصال از خدمت و پرداخت جریمه نقدی ادامه داد: این مسئله‌ مربوط به پرونده‌ای برای ۱۸ سال پیش بوده است، این هم از عجایب این مملکت است که بعد از ۱۸ سال می‌گویند زمانی که شما در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی مسئولیت داشتید، پروژه‌ای در آنجا وجود داشته که تخلف شده است، اگر مسئله مهمی بوده چرا همان زمان یا حداقل چند سال بعد از آن پیگیری نشده است.

معتمدی با بیان اینکه بنده خیلی ورودی به این پرونده نداشته‌ام، یادآور شد: به هر حال رئیس یک مرکز یا یک دانشگاه قطعا در همه بحث‌های آن مرکز ورود ندارد و پروژه مربوط به من نمی‌شده است و بنده مجری آن نبوده‌ام. به هر حال مسئول پروژه شیمی بودم که ظاهرا طی مصاحبه‌ای با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی این مسئله اعلام می‌شود و آنها هم اعلام می‌کنند که ما پرونده‌های ۱۸ سال پیش را نداریم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته اعلام شد که اسناد مربوط به این پروژه را پیدا کرده‌ و به دیوان برای بررسی مجدد داده‌اند،گفت: در بحث امور اداری مطرح شدن چنین مباحثی عادی است، اما مسئله و موضوع مربوطه در حال طی کردن مراحل است و ما نیز اعتراض کرده‌ایم، البته بنده درگیر این موضوع نبودم بلکه دوستانی که در آن زمان مسئولیت داشتند اعلام کردند اسناد جدیدی را ارائه کرده‌اند و به حکم صادر شده اعتراض کردم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که یعنی بحث انفصال خدمت شما مطرح نیست، گفت: معلوم است نمی‌تواند مطرح باشد پرونده‌ای که برای ۱۸ سال پیش است نمی‌تواند مطرح باشد. در عین حال گفته‌اند سازمان پژوهش‌ها باید پاسخ دهد که پس از پیدا شدن اسناد مراحل آن در حال پیگیری است.

معتمدی تاکید کرد: چند بار دیگر از اینگونه مباحث مطرح و حل شده و اکنون از نظر ما بحث عادی است و چیز عمده‌ای نیست.

وی در پایان گفت: این مسئله به این شکل که گفته شده است، وجود ندارد و تکذیب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بله دیگه! پس هر تخلفی رو میشه چند سال کشش داد و این ور و اون ورش کرد! بعدش هم که دیگه قدیمی میشه و اصلا زشته مطرح بشه!
حسین
Netherlands
پس قوه قضائیه در کجا حضور دارد؟
یا حق
سر به زیر برف!
Romania
ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است

بیخودی نیست با فتنه گرا هستی
ازت آتو دارند
به به هر دم از .........................
Romania
باید به سزای عملت برسی
حالا دستت رو شده
چه اشکال داره
هر کی خربزه میخوره پای لرزش میشینه
اون موقغ با هم هم سفره بودین
کسی خبردار نمیشد
دست دیوان محاسبات درد نکنه
همين الآن هم در حال ارتکاب جرم هستی و دانشگاه را کرده ای تریبون حزب و گروه و جريان فاسد فتنه!
شاهدانقلاب
Iran, Islamic Republic of
اینجوری باشه که تو زیر مجموعه تخلفی بشه رییس بره کنار که به اون کشور میگن ژاپن نه ایران.
بعد 18 سال که مطرح شده معلومه موضوع سیاسیه
آقای معتمدی از بچه مسلمونای قدیمبه
خسرو
France
آقای معتمدی از بچه مسلمونای قدیم از نظر شما بود وتموم شد . یعنی زمانی که بچه بود.این بچه ۸۰ ساله الان داره در دانشگاه فتنه انگیزی می کنه .
اصلا کل ایرانیا فتنه گر هستند. شاید اینجوری بگید بهتره
معلمومه هوچی گری رو خوب از بزرگان فاسد اصلاح طلب یاد گرفتی.فتنه گرها و اذنابشان گروهی حدود 300نفرند که از لحاظ مالی نیز کاملا وضع فوق العاده ای دارند.
خوبه که می فرمایید از بچه مسلمونای قدیمیه
خسرو
France
فکر کردی می تونی بپیچونی. .به قول خودت .پرونده شما حداقل چند سال بعد باید پیگیری می شد و الان این حداقل یعنی ۱۸ سال فرا رسیده است.
علی
ماجرای این اختلاص در روزنامه رسالت ۹۴/۲/۸ به تفضیل آمده است ولی مختصر آن اینکه در زمان ایشان ۷۱۰ میلیون دلار به قیمت ۱۷۵۵ ﷼ برای خرید مواد اولیه تخصیص داده میشود که یک ریال از آن اجناس به مرکز تحقیقات وارد نمیشود (و به عبارت دیگر با دلار دولتی مواد پتروشیمی خریداری و به قیمت بازار آزاد آنرا فروخته‌اند) و دادگاه هم ایشان را محکوم به انفصال از خدمت کرده و .....
Panama
نه جناب معتمدی مشکل جای دیگریست
نهایت این پرونده به سخنرانی هاشمی در دانشگاه بر خواهد خورد
اگر در دانشگاه حسین شریعتمداری سخنرانی میکرد هیچوقت پرونده هیچ تخلفی رو نمیشد
کافر همه را به کیش خود پندارد
انا
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم ایشون مهره سوخته شطرنج اصلاحاتیاست شریعتمداری کیلویی چند
ایرانی
موضوع فساد اقتصادی است و باید مجازات شود و چرا سیاسی می کنید
برادر عزیز!شما را به خدا قدری از سیاسی گری بی نتیجه دست بردار!این یک مساله ی مستند است که نشان از نا پاکی فرد مزبور می دهد.چرا با این حمایت های بلا وجه تیغ قضا و عدالت را کند می کنید.از بودجه ی من و شما برده و میلیاردر شده حالا این جوری توجیهش کنیم؟!ضمن این که صداقت این فرد در همین جریان مدعوین به دانشگاه و سخنرانی ایشان هم هر چند برخلاف میل شما اما با دیدی منصفانه کاملا مخدوش است.موفق باشید.
خیلی واست متا سفم چرا کسی که مال این ملت راخورده بخوان به جرمش رسیدگی کنند حرفهای بی
ربط می زنید مگردزدی نکرده
یک امیرکبیری
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد آقای معتمدی می خواهد حکم صادر شده خود را که یک فساد اقتصادی است، یک بحث سیاسی جلوه دهد تا بتواند از جواب دادن شانه خالی کند.
در مورد اینکه اصل محکومیت ایشان درست است، شکی نیست؛ فقط یک مطلب باقی است و آن اینکه شاید "انتشار" این محکومیت بعد از آمدن هاشمی به دانشگاه امیرکبیر، کمی سیاسی باشد اما در اصل موضوع که محکومیت ایشان است خللی وارد نمی کند.
اقای معتمدی که الودگی داره معلوم است که ازالوده هاهم برای سخنرانی دردانشگاه استفاده می کنه.کبوترباکبوتر....
افشین تهران
710میلیون دلار ازر دولتی رو گرفتید و در بازار ازاد فروختید و بعدشم میگید مال 18سال پیش هست و ارزش رسیدگی نداره؟؟؟؟؟ببین کی میخواد به بچه های مردم دانش و غلم زندگی و کار یاد بده!!!!!
ایرانی
با سلام
این حرفها در مورد ایشان صادق نیست
محبت
به نظرمن ایشون دارن چوب مدیریت ضعیفشون در کنترل دانشجویان مخالف باحضور اقای هاشمی در دانشگاه میخورند
Romania
میخواستید با مهمونتون خوب برخورد کنید تو روز معلم
ایرانی
بیچاره احمدی نژاد که تخلفات دولتش بدون فوت وقت رومیشد وبعد هم ...... ولی امان از دولتهای هاشمی وخاتمی چون دستشون ..... بعداز 18 سال رای صادر شده وحالا متحم مدعیه که .....
ایرانی
این انقلاب و حکومت با جانفشانی و ریخته شدن خون هزاران نفر به اینجا رسیده و هرکس بخواهد خیانت کند دیر یا زود دستش رومیشه !!!!!