پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
ولایتی:

علم نجوم مدیون مسلمانان است

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 421493
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علم نجوم امروزی در جهان، بیش از هر چیز دیگر مدیون همت و تلاش دانشمندان مسلمان و ایرانی است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در همایش رویت هلال و تقویم در قم با بیان این مطلب افزود: عالمان و دانشمندان مسلمان خدمات ارزشمندی را در عرصه های مختلف علمی برای بشریت انجام داده اند که البته بسیاری از آنها توسط غربی ها مصادره شده است.

وی با اشاره به وجود برخی خرافات در رابطه با علم نجوم در میان عامه مردم که از گذشته های بسیار دور مطرح است، خاطرنشان کرد: دانشمندان مسلمان و ایرانی اعتقادی به خرافات و احکام نجوم نداشتند و آنها را به خوبی اصلاح کردند.

رییس ششمین همایش رویت هلال و تقویم در پایان خواستار احداث و راه اندازی رصدخانه بزرگ و پیشرفته در شهر قم شد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش بین المللی فقهی نجومی رویت هلال در آینده نزدیک بتواند وحدت و اتفاق نظر در رابطه با شبهات و مسائل رویت هلال میان مسلمانان بوجود بیاورد.

ششمین همایش رویت هلال و تقویم با همکاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، سازمان جغرافیایی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۲ نوبت صبح و عصر امروز در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *