کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ به شبهات رویت هلال

17 ارديبهشت 1394 ساعت 21:45

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید عصر پنجشنبه در پیامی تصویری به ششمین همایش رویت هلال و تقویم در قم بر ضرورت پاسخگویی عالمان دین به شبهات و سوالات مرتبط با رویت هلال تاکید کرد.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در پیام این مرجع تقلید آمده است: علمای دینی باید بر اساس اهمیت این موضوع در آیات و روایات، به سوالات و شبهات در این رابطه به صورت روشن و مشخص پاسخگو باشند.

آیت الله سبحانی در این پیام با اشاره به اهمیت و جایگاه رویت هلال در انجام فرایض دینی از جمله روزه و حج، خاطرنشان کرد: دین اسلام یک مکتب جهانی است و قطعا شرایط باید بگونه ای باشد که تمامی انسانها بتوانند به وظایف و تکالیف دینی و شرعی خود به خوبی عمل کنند.

وی در این پیام با بیان اینکه عالمان دین باید در پاسخگویی و حل این مسائل پیشگام باشند، اظهار داشت: مساله رویت هلال باید به وحدت و انسجام در جهان اسلام منجر شود و باید بتوانیم به نوعی وحدت و اتفاق نظر در این رابطه میان مسلمانان ایجاد کنیم.

این مرجع تقلید در پایان این پیام برخی مسائل در رابطه با رویت هلال و تقویم از جمله رویت هلال در شرق و غرب کشور و یا رویت هلال با چشم مسلح و یا غیرمسلح را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری اینگونه همایش ها بتوانیم در پاسخگویی به این مسایل تسهیل ایجاد کنیم.

ششمین همایش رویت هلال و تقویم با همکاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، سازمان جغرافیایی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو نوبت صبح و عصر امروز در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد.


کد مطلب: 421491

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/421491/پاسخ-شبهات-رویت-هلال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com