جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱
ملک سلمان:

۵+۱ اجازه ندهد ایران برای منطقه تهدیدباشد

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 421102
پادشاه عربستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض تأکید کرد که توافق هسته‌ای نهایی ۱+۵ با ایران باید به گونه‌ای باشد که تهران نتواند خطر تسلیحاتی در منطقه ایجاد کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روسیا الیوم خبرداد: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران و غرب مدعی شد: غرب باید توافقی محکم با ایران به امضا برساند، به گونه ای که تهران نتواند تهدید امنیتی برای منطقه باشد.

وی همچنین در سخنانی فریبکارانه مدعی شد: کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان به حمایت های خود از ملت یمن ادامه می دهند. این سخنان عجیب از سوی پادشاه عربستان در حالی مطرح می شود که هزاران یمنی از حدود ۴۰ روز گذشته به دستور شخص وی به خاک و خون کشیده شده اند.

پادشاه عربستان همچنین تصریح کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نمی تواند هیچ نقشی در آینده سیاسی این کشور داشته باشد.

وی همچنین از حضور فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در این نشست به صورت افتخاری قدردانی کرد.

گفتنی است، این نشست، پانزدهیمن نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود که در شرایط حساس کنونی منطقه برگزار می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فعلا که خاندان شما بزرگترین تهدید منطقه و جهان است