جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
صلیب سرخ اوضاع یمن را نگران کننده خواند

واکنش سازمان‌ملل به حمله به‌فرودگاه صنعا

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 420965
سازمان ملل متحد از متجاوزان سعودی خواسته است با متوقف کردن تجاوزات خود به پایتخت یمن، اجازه دهند هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه برای مردم جنگ زده این کشور در فرودگاه صنعاء فرود بیایند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد سازمان ملل متحد برای ایجاد پل هوایی انسان دوستانه در یمن تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد از ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی خواسته است حمله به فرودگاه صنعاء را متوقف کند تا هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه بتوانند در این فرودگاه فرود بیایند.

العهد هم گزارش داد جنگجویان قبایل یمنی با نفوذ به داخل مرزهای عربستان در جازان و نجران، بر برخی مواضع نظامی از جمله سلاح ها و تجهیزات جنگی آن مسلط شدند و نیروهای ارتش سعودی هم از این مواضع که شامل الحلقه در نجران و التبه در جازان و مواضع شناخته شده دیگر در جازان است، عقب نشینی کرده اند.

ماری کلر فغالی سخنگوی رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعاء هم تاکید کرد برخی بیمارستان ها در یمن به سبب تمام شدن سوخت فعالیت نمی کنند و اوضاع در صنعاء، عدن و تعز بسیار نگران کننده است.

المیادین هم در خبری فوری از حملات موشکی ارتش عربستان به مزارع و شهر حرض در استان حجه در غرب یمن خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
این سازمان ملل هم مسولیت سنگینی به عهده داره یا محکوم می کنه یا خواستار توقفه