جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

حمله‌به‌نمایشگاه‌کاریکاتورهای‌موهن+تصاویر

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 420874
دو مرد مسلح پس از تیراندازی در بیرون محل برگزاری کنفرانسی در حومه شهر دالاس آمریکا که در آن کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) معرفی می‌شد کشته شدند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، بامداد دوشنبه بیرون نمایشگاهی در تگزاس که در آن تصاویر و کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) به نمایش درآمده بود، تیراندازی صورت گرفته است.

شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش کرد که دو فرد مسلح یکشنبه شب به وقت محلی (دیشب) بعد از تیراندازی به نگهبان امنیتی مقابل مرکز کنفرانس و نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در حومه دالاس در تگزاس، کشته شدند.

براساس این گزارش، دو فرد مسلح به سمت مرکز «کرتیس کالول» حرکت کردند و به سمت مأمور امنیتی تیراندازی کردند. افسران اداره پلیس «گارلند» نیز شروع به تیراندازی کردند و دو فرد مسلح کشته شدند.

یک افسر پلیس به نام «بروس جوینر» از ناحیه زانو در این حادثه زخمی شد و بعد از انتقال به بیمارستان، درمان و مرخص شد.

مأموران پلیس اعلام کردند که هنوز مشخص نیست که آیا حادثه تیراندازی مرتبط با نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام بوده یا اینکه یک حادثه معمولی تیراندازی بوده است.

مقامات پلیس می‌گویند از آنجایی‌که نگران بودند که خودرو عاملان این حادثه حامل مواد آتش‌زا باشد، اطراف محل حادثه را به سرعت تخلیه کردند و یک تیم خنثی بمب نیز در محل حاضر شد. پلیس محدوده مذکور را مسدود کرد و دستکم سه بالگرد در محل مستقر شدند.

«گیرت ویلدرز» نماینده اسلام ستیز پارلمان هلند و سازنده مستند تخریبی «فتنه» که شدیدا از نفوذ اسلام در اروپا هراس دارد در این کنفرانس شرکت داشت.

وی در پیامی در توئیتر نوشت که تیرهایی شلیک شده و او اکنون به سلامت ساختمان را ترک کرده است.

یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس گفت که او صدای شلیک ۲۰ گلوله را شنیده است که به نظر می‌رسید از یک اتومبیل درحال گذر از کنار ساختمان کنفرانس آمده باشد و بعد صدای دو گلوله بلند شد.
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولاً لعنت بر کسانی نظیر داعش وبوکوحرام و... که تفکرات آنها نشات گرفته از وهابیت ساخته استعمارگران هستندوباعث وبانی توهین به پیامبر ندوثانیاً لعنت خدا بر کسانی که به پیامبر اسلام محمد مصطفی(رحمه للعالمین) به هر بهانه ای توهین میکنند.