جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳۰
چه کسی با نتانیاهو هم‌نواست؟!

همنوایی روزنامه شرق با رژیم صهیونیستی/ «هولوکاست» یک نسل‌کشی غیرقابل انکار است!

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 420844
سیامک مره‌صدق در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود می گوید: «به نظر من دامن‌زدن به این قضیه و انکار هولوکاست نه‌تنها کمکی نمی‌کند و در جهت منافع ملی ما نیست، بلکه یک ابزار خوبی دست صهیونیست‌‌ها می‌دهد که منافع ملی ما را تهدید کنند.»
همنوایی روزنامه شرق با رژیم صهیونیستی/ «هولوکاست» یک نسل‌کشی غیرقابل انکار است!
گروه سیاست جهان نيوز: «اولا هولوکاست یک نسل‌کشی غیرقابل انکار است، شک‌کردن به هولوکاست مثل شک‌کردن به بدیهی‌ترین اتفاقات در تاریخ است، هنوز پیرمرد‌ها و پیرزن‌هایی که در نوبت ورود به اتاق گاز برای کشتار توسط هیتلر بودند، زنده هستند. هنوز اردوگاه‌هایی که در آن، اتاق‌های گاز وجود داشته، کوره‌هایی که برای ازبین‌بردن جنازه قربانیان وجود داشته و حتی کفش‌های قربانیان هولوکاست در موزه‌ها وجود دارد. وجود مقبره ۴۰ یهودی لهستانی در گورستان کلیمیان تهران اگر نشانه این نیست که زمانی یهودیان لهستانی تحت فشار بودند و به ایران پناه آوردند، نشانه چیست؟! قضاوت در مورد یک مسئله تاریخی کار مورخان است، اما من فکر نمی‌کنم هیچ استدلال متقنی برای عدم وجود هولوکاست وجود داشته باشد، آنچه ما تا به حال شنیده‌ایم، بیشتر در حد شعار بوده است»

عبارت فوق ترجمه بخشی از یک کتاب با عنوان «هولوکاست شناسی» به زبان عبری و نگاشته یک نویسنده صهیونیستی نیست؛ چند خط بالا بخشی از گفت و گوی روزنامه شرق با نماینده کلیمیان در مجلس است که وی در این مصاحبه صراحتا ضمن تایید موضوع هولوکاست به دولت قبل نیز انتقاد وارد می کند که چرا با طرح موضوعاتی مانند «نفی هولوکاست» امنیت ملی را به خطر انداخته‌اید؟!

نماینده جامعه «ایرانیان یهودی» در مجلس در پاسخ به سوال شیطنت آمیز خبرنگار شرق مبنی بر اینکه «یکی از موضوعات مورد بحث در عرصه سیاست خارجی ایران، مسئله «هولوکاست» است، نگاه شما به این مسئله چگونه است؟» پاسخ می دهد: «ما از‌‌‌ همان اول به موضوع نفی هولوکاست اشکال داشتیم. من با همه ارادتم به دکتر احمدی‌نژاد مخالفتم با این قضیه را به صورت مکتوب و شفاهی به اطلاع ایشان رساندم»

این نماینده مجلس در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با روزنامه شرق می گوید: «به نظر من دامن‌زدن به این قضیه و انکار هولوکاست نه‌تنها کمکی نمی‌کند و در جهت منافع ملی ما نیست، بلکه یک ابزار خوبی دست صهیونیست‌‌ها می‌دهد که منافع ملی ما را تهدید کنند.»

هرچند نماینده کلیمیان در مجلس در همین مصاحبه صرحتا اذعان می کند که «دولت اسرائیل به هیچ‌وجه در مقامی نیست که خودش را مدافع یهودیان دنیا و نماینده جامعه یهودیان دنیا یا سخنگوی یهودیان دنیا اعلام کند، بلکه سخنگوی وحشی‌ترین جناح امپریالیسم است.» اما همنوایی با سران رژیم صهیونیستی در تایید موضوع هولوکاست آنهم از طریق روزنامه «شرق» سوالی است که پاسخش را باید از برخی منتقدان «همنوایی با رژیم صیونیستی» جویا شد!

پرداختن به این موضوع از سوی روزنامه شرق در حالی اهمیت بیشتری به خود می گیرد که یادآور شویم رژیم غاصب صهیونیستی طی سالیان اخیر با تکیه بر موضوع هولوکاست، جنایات بی شماری را در فلسطین اشغالی به بار آورده و کودکان و زنان بیگناهی را به کام مرگ کشانده است.

هولوکاست چیست؟!

هولوكاست (Holocaust)، به معناى «سوزاندن با آتش است كه به طور كامل از ميان برود» و واژه اى است يونانى كه از دو واژه Holos به معنى همه و Kaustus به معنى سوزاندن و نابود كردن [۱] تركيب شده است و در لغت، به معناى «همه سوزى» است. [۲]

برخى از زبان شناسان، اين واژه را برگرفته از جنايت يهوديان در يمن باستان مى دانند. [۳] كه به تدريج و در گذر ايام، مفهوم عام ترى يافته، به سوزاندن زنده زنده انسان ها اطلاق شده است و در اصطلاح، به نظريه اى اطلاق مى شود كه ادعا دارد شش ميليون يهودى در طول جنگ جهانى دوم، بر اثر اعمالى از قبيل اعدام در اتاق هاى گاز و سوزانده شدن در كوره هاى آدم سوزى اردوگاه هاى كار اجبارى نازى ها، كشته شده اند. [۴]

بر اساس قانونى كه پيش نويس آن در اوايل دهه ۸۰ قرن نوزدهم، توسط تعدادى از اعضاى آژانس بين المللى صهيونيسم، تحت سرپرستى «رنه ساموئل سپرات»، خاخام معروف فرانسه تهيه و در ژوئيه سال ۱۹۹۰م. در فرانسه به تصويب رسيد، هرگونه ترديد درباره «هولوكاست»، اعم از ترديد درباره كشتار - مورد ادعاى - يهوديان در جنگ جهانى دوم، وجود اتاق هاى گاز و حتى كمترين ترديد در رقم ۶ ميليونى يهوديان كشته شده، جرم تلقى شده و هركس در فرانسه از اين قانون تخلف كرده و در سه موضوع ياد شده ترديد كند، به يك ماه تا يك سال زندان و پرداخت ۲ هزار تا ۳۰۰ هزار فرانك جريمه محكوم مى شود.

بعدها با فشار آمريكا، انگليس، فرانسه و آژانس صهيونيستى، اين قانون در اكثر كشورهاى اروپايى نيز به تصويب رسيد؛ به طورى كه امروزه هرگونه ترديد درباره هولوكاستِ مورد ادعا و ابعاد و اجزاى آن، در اروپا جرم تلقى مىشود!

سرانجام با تلاش رژيم صهيونيستى، اين افسانه، جنبه اى جهانى به خود گرفت و مجمع عمومى سازمان ملل، با تصويب قطع نامه اى، روز ۲۷ ژانويه [۵] را به عنوان روز يادبود هولوكاست، نام گذارى كرد. [۶]

البته در رابطه با اثبات یا عدم اثبات واقعه هولوکاست، انگیزه های طرح هولوکاست از سوی رژیم صهیونیستی و اینکه اصلا چرا باید انتقام قربانیان از مردم فلسطین گرفته شود، مقالات زیادی نگاشته شده و نظریات متعددی نیز مطرح گشته که این مقال، مجالی برای پرداختن به آنها نیست اما نکته حائز اهمیت این است که چرا یک روزنامه اصلاح طلب همسو با رسانه ها و تفکرات رژیم صهیونیستی به عنوان تریبون آنها، مهر تاییدی بر یک واقعه مجعول بزند.

چه کسی با نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هم‌نواست؟!

پیش‌تر هاشمی رفسنجانی در انتقاد از منتقدان بیانیه لوزان و تیم مذاکره کننده هسته ای گفته بود: «در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو هم‌نوا شده‌اند.»

البته مواضع هاشمی رفسنجانی نیز در رابطه با موضوع هولوکاست طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. وی که در سال ۴۹ در سخنرانی خود در حسینه ارشاد در رابطه با کشتار یهودیان گفته بود «اینکه می گویند در جنگ دوم جهانی ۶ میلیون یهودی به دست آلمانی ها از بین رفتند، درست نیست، زیرا اگر تمام یهودیان جهان را جمع کنند به این تعداد نمی رسد.»، چند سال بعد و در اوایل سال ۹۴ در رابطه با این موضوع این چنین اظهار نظر می کند: «این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.»


پی نوشت:

۱. در بعضى از متون به جاى واژه Kaustos، از واژه Kaiein استفاده شده است.
۲. محمد احمدى، پژوهه صهيونيست (مجموعه مقالات)، مركز مطالعات فلسطين. (مقاله واقعيت يهودستيزى، ص ۲۱۴.)
۳. اين واقعه قبل از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله در يمن اتفاق افتاده است و در سوره مباركه بروج به آن اشاره شده است. در اين واقعه هولناك، جمع انبوهى از مردان، زنان و كودكان، در حالى كه غل و زنجير بر دست و پا و گردن آنها زده اند، تنها به خاطر ايمان به خداوند و پيروى از حضرت مسيح، زنده زنده به درون آتش انداخته و سوزانده شدند.
۴. پروفسور روبر فوريسون، اتاق هاى گاز در جنگ جهانى دوم، واقعيت يا افسانه؟ ترجمه دكتر سيد ابوالفريد ضياءالدينى، مؤسسه فرهنگى - پژوهشى ضيا.
۵. اين روز، روز آزادسازى اردوگاه اسراى جنگى آشويتس در لهستان، توسط ارتش سرخ روسيه در جنگ جهانى دوم است.
۶. ر.ك: هولوكاست؛ دروغ تاريخى ۲۷ ژانويه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
چرا هميشه حاميان داخلى منافع اسراييل از اصلاح طلبان ميباشند
هزینه هایی که اسرائیل برای روزنامه های خود می کند
کمی دقت کنید متوجه می شوید که هزینه های انچنانی روزنامه های زنجیره ای از کجا تامین می شده خوب باید از اسرائیل دفاع هم بکنند زیرا اینده خود را در بقای اسرائیل می بینند وقتی که بزرگشان به بهانه گفتگوی تمدن ها به استانبول سفر می کرد و به نام تونس سر از کشورهای دیگر در می اورد و یا در کنسولگری های خاص در استانبول مشاهده شده اینها که از پیروان ان شخص هستند باید هم بدنبال حفظ دیگران باشند
دانیال از اورشلیم
United States
این حرفا چیه درست میکنید چرا سایت جهان این کامنت ها رو درج میکنه کجا اسرائیل به روزنامه هایی کمک مالی کرده که اینطور می گوئید .
جناب به اسم اسرائیل کمک نمی کنند به هزار اسم دیگر با پول وفکر اسرائیلی به خیلی جاها کمک میشود
صادقی
دم خروس پیدا شد / کامنت دانیال خان جالبه که اونم از اورشلیم از روزنامه شرق هواداری کرده
علی از ایران
گورشلیم؟!!
دکتر احمدی نژاد هم تکذیب نکرد گفت هلوکاست چه ربطی به فلسطین داره؟ چرا مردم فلسطین باید جور آن را بکشند. البته یک مقدار بد بیان کرد ولی حق را گفت
اسلامی
چرا ما اینقدر فراموشکار شده ایم ما که خودمون شنیدیم که نه تنها ایشون تایید نکرد بلکه گفت اگر هم بوده ( که نبوده ) ربطی به فلسطینیها نداره بلکه باید المانها هزینه اون کارو بدن و یه جائی تو کشور خودشون در نظر بگیرن
یا علی
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی توو ایران هلوکاست رو نفی می کنه؟
صحبت سر اینه که اجازه بدن این موضوع بررسی شفاف بشه ... خود احمدی هم صحبتش همین بود. شما الان شدید کاسه داغ تر از آش؟؟؟
آیا در اینجا کسی نمی تواند هلوکاست را قبول داشته باشد؟
اونجا میگیرن چون هولوکاست رو انکار میکنن اینجا میگیرن چون انکار هولوکاست رو انکار میکنن!
Sweden
اینجا الان کیو گرفتن؟!!
تو را گرفته اند؟؟؟
آیا کسی نمی تواند مذاکرات را نقد کند؟
چرا، تو و همپالگی های تو که قبول دارند.
محمدی
France
قضبه واقعی ملعبه دست صهیونیستها هلوکاست که دیگر سخنی ازان درمیان نبوده روزنامه شرق طبق چه استدلالی مطرح میکند وابستگی یا علاقه به جهانخوارن
بعضی ها می خواهند با چاپلوسی نوکری خود را به دشمنان ثابت کنند .سرنوشت این افراد بهتر از سایر خودفروختگان تاریخ نخواهد بود .و عاقبت انان خسران دنیا و اخرت خواهد بود .
United States
چشامون روشن!
چشم اعتقال(احتقان) روشن!!!
اعدام باید گردد
حسين
Iran, Islamic Republic of
اينا پول مي خواهند.
Ali
United States
من اسرائیل رو تاییدنمیکنم به هیچ وجه, اما هولوکاست ربطی به صحیونیسم نداره و مربوط به کشتار یهودیان میباشد , حال در تعداد این کشته ها, شبهاتی هست !
صهیونیزم
Sweden
اتفاقا!! اتفاقا دوست عزیز خیلی ربط داره. داستان هم سر همین ربطش به صهیونسم و کشور جعلی اسراییله که روی این دروغ بزرگ ساختند. دقت کن دوست گرامی.
می دونی ربطش چیه؟؟؟ ربطش اینه که اسرائیل، فلسفه تأسیس رژیم صهیونیستی رو، هلوکاست معرفی می کنه. اونها میگن چون 6 میلیون یهودی در آلمان سوزانده شده اند، پس تشکیل اسرائیل، حق یهودی هاست. شما افسادطلبها هم این رو می دونید اما عشق کدخدا کورتون کرده.
این افساد طلبان از خدا بی خبر وجیره خواران اسراییل می گویند خدا راهم می شه نقد کرد واحکام مسلم دین مثل امربه معروف وحجاب را مورد انتقاد قرار می دن اما جرات نقد یک قضیه موهوم آمریکایی -صهیونیستی رو به بهانه حساس بودن اروپای ها ندارند وای برملتی که خدا رو رهاکند واز شیاطین بترسد درس امام به ما ترس از خدا بود نه ازآمریکا واذنابش
سلام
انکار یا تایید هلوکاست نفعی برای ما ندارد
Iran, Islamic Republic of
چرا ناراحت شديد با دليل شما اين موضوع را رد كنيد
Iran, Islamic Republic of
من خودم قبل از ریاست جمهوری اقای دکتر! در روزنامه همشهری مقاله ای در مورد کشتار یهودیان توسط هیلتر خواندم که در ان پیر زنی از خاطرات تلخ ان دوران که شاهد کشتار بود می گفت و حتی در ان مقاله چنین نوشته شده بود که یهودیان چقدر انسان های بدی بودند که حتی هیتلر هم انان را می کشت . روزنامه همشهری بین سالهای 82 تا 84
مریم
Iran, Islamic Republic of
ماست سفید است هلوکاست هم همینطور اگر شما ها بگید ماست سیاه است =انکار هولوکاست