جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایران انحصار داروهای نوترکیب را شکست

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 420614
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: ما توانسته ایم در تولید برخی داروهای نوترکیب، انحصار برخی کشورهای پیشرفته بوده است را بشکند
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر اکبر عبدالهی اصل، گفت: ایران تنها کشوری است که غیر از سازنده اصلی توانسته مولکول فاکتور ۷ نوترکیب را سنتز کند.

وی افزود: به همین منظور پشتوانه دارویی ایران نیز توانسته در برخی از مناقصات بین المللی شرکت کند و حتی برنده آن مناقصات باشد.

معاون نظارت و ارزیابی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نظام دارویی کشور بیشترین خدمت را از نظر خودکفایی به نظام سلامت داشته است، تصریح کرد: تامین بیشترین داروی کشور اعم از قلب و عروق، بیماری های گوارشی، سوانح و تصادفات در کشور از طریق تولیدات داخل صورت پذیرفته است.

وی در ادامه به برخی از داروهای بیماران خاص که تعدادشان خیلی اندک است و یا گران قیمت هستند، اشاره کرد و گفت: کشور ما نیازمند تقویت بخش خصوصی است و حتما یکی از دلایل موفقیت های ما در بخش هایتک و بایوتک خصوصی بودن شرکت های تولید کننده آنها بوده است و معمولا در این شرکت ها بازدهی بالاتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *