جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش مراکزدندانپزشکی‌دولتی برای کودکان

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 420613
قائم مقام سازمان بیمه سلامت، ضمن تشریح ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان کمتر از ۱۴ سال، گفت: تعداد مراکز دولتی دندانپزشکی در کشور افزایش پیدا می کند.
به گزارش جهان، رحمت الله توکل در گفتگو با مهر در مورد ارائه کد ملی به جای دفترچه های بیمه درمراکز درمانی افزود: در حال حاضر ۵۸۰ بیمارستان تحت پوشش بیمه سازمان سلامت هستند که تعداد کمی از این بیمارستان ها از سیستم HIS (اطلاعات الکترونیکی بیمه شدگان) برخوردارند به همین دلیل ارائه کد ملی فعلا در مراکز درمانی مجهز به این سیستم امکان پذیر است.

وی گفت: قصد داریم تا پایان سال با تجهیز تعداد بیشتری از بیمارستان ها، کد ملی را جایگزین دفترچه بیمه های درمانی کنیم.

قائم مقام سازمان بیمه سلامت به برنامه های امسال اشاره و تاکید کرد: در سال جاری همچنین در ارتباط با بالا بردن کیفیت دفترچه های بیمه و خرید خدمت با کیفیت متعادل اقدام خواهیم کرد.

توکل در مورد اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی برای کودکان زیر ۱۴ سال نیز گفت: این طرح در سال گذشته در چندین مرکز درمانی دندانپزشکی اجرایی شد و بیشتر جنبه آموزشی، فلورایدتراپی و پیشگیرانه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمی مرکز دندانپزشکی دولتی در کشور فعال است، اظهار داشت: در سال جاری قصد داریم با توجه به تعداد کم این مراکز، تعداد مراکز دندانپزشکی را افزایش دهیم و یا اینکه در هر بیمارستانی یک یا دو واحد دندانپزشکی ایجاد کنیم تا خدمات پیشگیرانه به راحتی در اختیار کودکان کمتر از ۱۴ سال قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *