جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رهایی 234 زن و کودک از چنگ بوکوحرام

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 420479
نیروهای ارتش نیجریه طی عملیاتی موفق به آزادی 234 زن و کودک گروگان از چنگ گروهک تروریستی «بوکوحرام» شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ارتش نیجریه اعلام کرد که 234 زن و کودک را از چنگ گروهک تروریستی «بوکوحرام» آزاد کرد. بوکوحرام این زنان و کودکان را به عنوان گروگان در شمال شرق این کشور نگهداری می‌کرد.

به گزارش روزنامه «الجمهوریه»، فرماندهی ستاد مشترک ارتش نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روز پنج‌شنبه گذشته با آزادی 234 زن و کودک از چنگ بوکوحرام، شمار گروگان‌های آزاد شده طی روزهای اخیر به 500 زن و کودک رسید.

بر اساس این گزارش، گروگان‌های آزاد شده به همراه اشخاص آزاد شده دیگری به منطقه دیگری انتقال داده شده‌اند.

ارتش نیجریه تاکید کرد که نجات گروگان‌ها و منهدم ساختن همه مقرهای گروهک‌های تروریستی اولویت نخست این نهاد نظامی را تشکیل می‌دهند.

ارتش نیجریه سه‌شنبه شب گذشته نیز اعلام کرد در جریان درگیری با نیروهای گروه تروریستی «بوکوحرام» توانسته حدود 300 زن و دختر را از دست تروریست‌ها نجات دهد.

بوکوحرام از 6 سال قبل در مناطقی در نیجریه فعالیت کرده و در این مدت هزاران نفر را به کشته است. از ماه فوریه ائتلافی متشکل از کشورهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر شکل گرفته و در این مدت دستاوردهای خوبی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *