چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از علی سلمان

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 420464
معترضان بحرینی در اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان، رهبر برجسته مخالفان، در نقاط مختلف این کشورعربی تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، صدها معترض بحرینی در اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی در بند رژیم آل خلیفه به ویژه در حمایت از شیخ علی سلمان، رهبر برجسته مخالفان، در نقاط مختلف این کشورعربی تظاهرات کردند.

معترضان پس از برگزاری نماز جمعه با برپایی تظاهرات سراسری از جمله در منطقه الدراز در غرب منامه، پایتخت بحرین، آزادی دبیر کل ۴۹ ساله حزب الوفاق، اصلی‌ترین گروه مخالف حکومت بحرین را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان که تصاویر سلمان و پرچم بحرین را در دست داشتند همچنین خواهان برابری و برقراری عدالت اجتماعی در سراسر بحرین و نیز پایان تبعیض و نقض حقوق بشر رژیم آل خلیفه در این کشور شدند.

معترضان در این تظاهرات ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر به کارگیری مجدد افرادی را که به دلایل سیاسی از کار برکنار شده‌اند، خواستار شدند.

شیخ سلمان ۲۸ دسامبر سال گذشته میلادی (۸ دی) به اتهام تلاش برای تغییر رژیم و همکاری با قدرت‌های خارجی دستگیر شد. وی و جنبش الوفاق این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

بازداشت سلمان با محکومیت بین‌المللی گسترده در داخل و خارج این کشور روبرو شده است. رهبران، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در سراسر جهان آزادی فوری سلمان را خواستار شده‌اند.

دادگاه بحرین بیش از ۲۰۰ فعال ضد رژیم را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی و اقدام علیه امنیت ملی به تحمل دوره‌های حبس طولانی مدت محکوم کرده است.

از زمان آغاز قیام بحرین در سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۷۰ فعال ضد رژیم در این کشور به حبس ابد محکوم شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود اعلام کرد دادگاه‌های بحرین تداوم اقدامات سرکوبگرانه خود را در این کشور تشدید کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *