جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
سفارت ایران در دانمارک:‌

پرداخت بدهی راه آزادی شناور توقیف شده

جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 420352
سفارت ایران در دانمارک بیانیه داده و گفته که کشتی کانتینربر شرکت مرسک که دو روز پیش در خلیج فارس توسط نیروهای نظامی ایران توقیف شد، تنها در صورت پرداخت بدهی این شرکت به شاکی ایرانی، آزاد خواهد شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز خبرداد؛ پس از انتشار بیانیه شرکت هلندی مرسک در خصوص شناور توقیف شده خود و اعلام بی‌خبری از جریمه ۳.۶ میلیون دلاری، سفارت ایران در هلند واکنش نشان داد و گفت که کشتی توقیف شده فقط پس از پرداخت این بدهی به طرف ایرانی، آزاد خواهد شد.

کشتی کانتینربر متعلق به شرکت هلندی مرسک که تحت پرچم جزایر مارشال در آب‌های خلیج‌فارس تردد می‌کرد، دو روز پیش (سه‌شنبه) توسط گشتی‌های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و تا بندرعباس اسکورت شد.

سرپیچی کوتاه‌مدت ناخدای این شناور از فرمان نیروهای ایرانی و شلیک تیر اخطار از سوی ایرانیان باعث داغ شدن خبر این توقیف شده بود؛ توقیف کشتی‌های تجاری مقروض به بنادر و حتی فروش آنها برای ادای قرض، در نظام بین‌الملل امری معمول و رایج است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *