کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های بین‌المللی

9 ارديبهشت 1394 ساعت 21:10

فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران سراسر کشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشته است.


به گزارش جهان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با تبیین وظایف مسئولان، دستگاهها و عناصر مختلف مرتبط با تولید داخلی و تأکید بر مبارزه واقعی با فساد و قاچاق، خاطرنشان کردند: کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و «تقویت و رونق تولید داخلی» است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیتهای متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی»، انجام دهند.

اظهارات مقام معظم رهبری بازتاب فراوانی در رسانه های عربی داشته است که در ذیل به مشروح بازتاب اظهارات ایشان در رسانه های عربی اشاره می کنیم.

پایگاه لبنانی النشره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به تولیدات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی پرداخت.

این منبع به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نبوده و تقویت تولید داخلی «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی» محسوب می شود.

شبکه لبنانی المیادین
با انتشار گزارش مشروحی از بیانات مقام معظم رهبری به فرمایشان ایشان در خصوص لزوم حل مشکلات اقتصادی داخلی بدون توجه به تحولات خارجی و مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: راه حل مشکلات اقتصادی کنونی از ژنو و لوزان و نیویورک نمی‌گذرد.

پایگاه العهد نیز به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره و تأکید کرد که آیت الله خامنه ای تقویت قدرت داخلی در تمامی زمینه ها از جمله در زمینه اقتصادی را عامل حضور عزتمدانه تیم ایرانی در مذاکرات دانستند.

شبکه سعودی العربیه نیز ضمن سانسور اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به آن قسمت از بیانات ایشان در خصوص لزوم توجه به توانمندی های داخلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بسنده کرد.

روزنامه لبنانی السفیر نیز با انتشار گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری به اظهارات ایشان در خصوص تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته و نوشت: آیت الله خامنه ای تحریم ها را از عوامل پیشرفت کشور دانستند. این روزنامه همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: اگر تحریم ها نبود ممکن بود جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی متکی شود.


کد مطلب: 420195

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/420195/بازتاب-سخنان-رهبری-رسانه-های-بین-المللی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com