جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رشوه برای انتقال فناوری هسته ای!

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 420014
یک روزنامه انگلیسی از پرداخت رشوه توسط هندی‌ها به بنیاد کلینتون برای لغو ممنوعیت انتقال فناوری هسته‌ای به هند خبر داد.
رشوه برای انتقال فناوری هسته ای!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عمار سینگ» دبیر کل حزب «ساماجوادی» هند در سال ۲۰۰۸ حین سفری به آمریکا ۵ میلیون دلار به بنیاد کلینتون اهداد کرده بود.

روزنامه‌انگلیسی «دیلی میل» با انتشار این خبر در ادامه نوشت: این سفر به منظور لابی کردن این مقام هندی با آمریکایی‌ها صورت گرفته بود و هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری آتی ‌آمریکا که آن موقع سناتور بود با رای خود مجوز ارسال فن‌آوری هسته‌ای را به هند صادر کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه این مطلب نوشت: رد و بدل شدن پول بین مقام هندی و هیلاری کلینتون بود که به تحریم تجاری هند از سوی آمریکا در زمینه صنعت هسته‌ای پایان داد.

این روزنامه انگلیسی در خاتمه نوشت که عمار سینگ نیز در سال ۲۰۰۸ این موضوع را پذیرفته و گفته بود:«حرفی برای گفتن ندارم. نمی‌توانم حقایق را کتمان کنم.»

این مقام هندی تاکید کرد که هدفش از سفر به آمریکا تنها برای کسب مجوز واردات فن‌آ‌وری هسته‌ای با کمک بنیاد کلینتون صورت گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *