کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل مخالفت با حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین

تنها یک میهمان باقی ماند

9 ارديبهشت 1394 ساعت 1:50

پس از انصراف یک مقام سابق وزارت خارجه از حضور در جلسه استماع کنگره با حضور مریم رجوی، سفیر قبلی آمریکا در سوریه هم از حضور در این جلسه انصراف داد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه جلسه استماع کنگره با حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین را رد کرد و از حضور در این نشست انصراف داد.

مریم رجوی (عضدانلو) سرکرده گروهک تروریستی منافقین با دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع این کمیته شرکت کند.

شرکت وی در نشست «داعش: تعریف دشمن» که در کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت» کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، به دعوت نمایندگان حامی این گروهک در کنگره صورت گرفت(جزئیات بیشتر).

«دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و هماهنگ‌کننده این وزارت در امور ضد تروریسم که یکی از سخنرانان مدعو در این نشست بود،‌روز دوشنبه(دیروز) از حضور در جلسه استماع انصراف داد و گفت: «من در استماع درباره داعش شرکت نخواهم کرد چرا که می‌دانم مجاهدین خلق هیچ تجربه و تخصصی درباره داعش ندارد. تمرکز خاص مجاهدین برای دهه‌ها ایران بوده است در نتیجه جای تعجب است که هدف از حضور رجوی در این میزگرد چیست»(جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر یکی دیگر از میهمانان این نشست،‌ امروز سه شنبه انصراف خود را از حضور در نشست فوق اعلام کرد.

به گزارش فارن پالیسی،‌ رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه به این پایگاه آمریکایی خبر داد که در نشست این کمیته با حضور سرکرده گروهک تروریستی منافقین شرکت نخواهد کرد.

پیشتر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود این جلسه استماع با حضور ویدئو کنفرانسی سرکرده گروهک تروریستی منافقین، به همراه «رابرت فورد»، سفیر سابق آمریکا در سوریه، «دنیل بنجامین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و «ولید فارز» عضو ارشد گروه پارلمانی فراآتلانتیک برای مقابله با تروریسم برگزار می‌شود.

اکنون و با توجه به انصراف بنجامین و فورد(دو عضو سابق وزارت خارجه آمریکا) از حضور در نشستی با حضور این سرکرده گروهک تروریستی، تنها یک میهمان و مدعو برای نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا باقی مانده است.


کد مطلب: 419994

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/419994/تنها-یک-میهمان-باقی-ماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com