جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

لاریجانی: رکود در کشور از بین نرفته است

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 419895
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود در کشور از بین نرفته است، گفت: با قانون نوشتن و پرداخت سه برابر یارانه نمی‌توان مشکل اقتصادی مردم را برطرف کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی در بیست و ششمین جشنواره امتنان از کارگران که دوشنبه شب در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با تاکید بر اینکه کارگران نسبت به انقلاب اسلامی احساس وظیفه دارند، اظهار کرد: این قشر قبل و بعد از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف برای تحقق آرمان‌های این انقلاب در کنار دیگر اقشار مردم تلاش‌های لازم را انجام دادند.

وی بیمه درمان و تامین اجتماعی را یکی از مشکلات کارگران در گذشته دانست و اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید حرکت‌های مناسبی برای برطرف‌سازی مشکلات کارگران انجام شده اما گاهی برخی از مشکلات جامعه کارگری را تهدید می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کارگری نیازمند کمک‌های مستمر از سوی دولت است تصریح کرد: بیمه بیکاری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا اگر کارگری بیکار شود یک خانواده دچار مشکل می‌شود و امیدواریم بیمه بیکاری در کشور پایدار شود.

وی با اشاره به برخی از حرکت‌های انجام شده در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: فعالیت‌های این وزارتخانه مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم با همکاری‌های گسترده‌تر مسئولان کشوری بتوانیم مشکلات باقیمانده قشر کارگران را برطرف کنیم.

لاریجانی سازمان تامین اجتماعی را متعلق به کارگران دانست و خاطرنشان کرد: در دولت قبل مشکلات در سازمان تامین اجتماعی وجود داشت؛ برداشت از سرمایه‌های این سازمان درست نیست مگر برای سرمایه‌گذاری و با توجه به اینکه اکنون بازنشسته‌های کشور افزایش پیدا کرده‌اند باید به صندوق بازنشستگی که محوریت آن سازمان تامین اجتماعی است توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا این صندوق در آینده پشتوانه‌ای برای کارگران باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بدهی‌های خود را پرداخت کرده است تاکید کرد: نهضت بیمه سلامت که می‌تواند آرامش روانی برای جامعه داشته باشد باید گسترش پیدا کند و هزینه‌های بخش سلامت کشور توسط مجلس به تصویب رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمه کارگران قالیباف در مجلس به تصویب رسیده است و امیدورایم با پیگیری مسئولان این خدمات مورد نظر به این قشر ارائه شود.

وی بیکاری و سطح معیشت جامعه کارگری را یکی از مشکلات کشور برشمرد و گفت: کشوری که دارایی‌های بسیاری دارد نباید بیکاری داشته باشد علت این مشکل نبود رونق در بخش تولید است،همه باید برای برطرف‌سازی این مشکل همکاری داشته باشند زیرا با قانون نوشتن و پرداخت سه برابر این یارانه نمی‌توان مشکل اقتصادی مردم را برطرف کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مردم جامعه اسلامی به دنبال زندگی با کرامت هستند تصریح کرد: مردم به دنبال صدقه نیستند و اقتصاد صدقه‌ای برای کشور عزت نیست؛ مشکل مجلس با دولت در این ارتباط بود که کارهای گسترده‌ای در بخش تولید انجام نشد و کشوری که تورم لحظه‌ای داشته باشد نمی‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه رکود در کشور از بین نرفته است عنوان کرد: طبق گفته رهبری حضور مردم در اقتصاد و کارآفرینی همانند جهاد در راه خداوند است و با توجه به جایگاه اقتصادی ایران اسلامی اگر کسی بخواهد وظیفه خود را نسبت به انقلاب انجام دهد باید بستر فعالیت کارآفرینان را ایجاد کند.

لاریجانی مسابقه کنونی خیرات را مسابقه در ایجاد بسترهای تولید دانست و افزود: ورود مردم به اقتصاد می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد؛ لایحه مبارزه با رکود که توسط دولت ارائه شده در مجلس به تصویب رسیده و طبق این لایحه گره‌های مانع تولید باید برطرف شود تا بخش‌های مختلف بتوانند سرمایه‌گذاری‌های خود را گسترش دهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه گاهی مسائل سیاسی رونق تولید را به حاشیه می‌کشد ابراز کرد: مسائل حاشیه‌ای خدمت به انقلاب نیست هر چند اختلاف نظر در کشور دارای دموکراسی وجود دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی سخت مردم باید از مسائل حاشیه‌ای فاصله گرفت و بر روی موضوع اصلی کشور متمرکز شویم.

وی آرامش درونی جامعه را یکی از بسترهای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور خواند و با اشاره به حرکت‌های دولت برای ایجاد این بستر متذکر شد: جریان‌های سیاسی نباید اختلاف نظر را به یک مشاجره عمومی تبدیل کنند زیرا جامعه نیازمند اراده‌های معطوف شده به سمت کار و تلاش برای آبادانی است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اختلاف نظر‌ها نباید به کینه‌ورزی تبدیل شود گفت: با سرمایه‌گذاری‌های دولتی نمی‌توان کشور را آباد کرد؛ در سال گذشته از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور، ۳۰ هزار میلیارد تومان در زمینه حرکت‌های عمرانی هزینه شد و این آمار نشان می‌دهد بدون حضور مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشور نمی‌تواند به آبادانی برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *