جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تولید۸۰درصد تجهیزات پزشکی درداخل کشور

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 419842
ییس انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی گفت:حدود ۸۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر عباس مهر، در حاشیه نشست هماهنگی شرکت کنندگان هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث در جمع خبرنگاران افزود: تمام تجهیزات پزشکی که حدود ۴۰ سال پیش در داخل تولید می شد به بیش از ۱۰ قلم نمی رسید در حالیکه اکنون این تعداد به بیش از هزار قلم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از اقلام پزشکی به خودکفایی رسیدیم اظهار کرد:بیشتر اقلام یکبار مصرف در داخل کشور تولید می شود و در این زمینه به خودکفایی رسیدیم اما نباید انتظار خودکفایی در برخی دیگر از دستگاه های پزشکی نظیر MRI را به دلیل پیچیدگی و مقرون به صرفه نبودن، داشته باشیم.

مهر تصریح کرد: آشنایی شرکت کنندگان خارجی به توان و ظرفیت تولیدی کشور و تغییر باور برخی از شرکت کنندگان خارجی از جمله مزایای این نمایشگاه است.

وی از افزایش حدود ۳۵درصدی تعداد شرکت کنندگان و مساحت نمایشگاه ایران هلث خبر داد و افزود: هرچند هنوز تحریم ها برداشته نشده اما کشورهای خارجی نسبت به سال گذشته حضور گسترده تری خواهند داشت.

مهر، به استقبال خوب شرکت کنندگان از هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث اشاره و اظهار امیدواری کرد که تولیدکننگان ایرانی حاضر در این نمایشگاه در صادرات تجهیزات پزشکی و پیداکردن مشتری موفق باشند.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث (سلامت) با حضور ۵۳۰ شرکت داخلی وخارجی از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت در ۱۲ سالن نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *