شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲
امیرعبداللهیان:

محاصره یمن بدون پاسخ نمی‌ماند

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 419553
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: "رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بدون واکنش نخواهد ماند".
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: "رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بدون واکنش نخواهد ماند".

حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه افزود: "همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه و انتقال مجروحین مورد توجه ماست".

وی با بیان اینکه عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: "نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی‌، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی‌ثباتی در کشور ایجاد شود که متأسفانه تا به امروز ادامه دارد".

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: "اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود".

امیرعبداللهیان گفت: "انتظار می‌رفت سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد اما اکنون خود مشکل اصلی در بی‌ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود‌، نقش سازنده در منطقه ایفا کند".

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: "تهران همواره از گفت‌وگوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناظری
چکار به یمن عربستان دارید به مردم برسید کمر مردم شکست مواظب کلاه خود باشید
Iran, Islamic Republic of
همین شعار نه غزه نه لبنان شماها بود که ما را به این خفت دچار کرد ما تا هستیم مدافع مظلومین عالم و بدخواه کفار و ظالمین هستیم.