پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد:

ناکامی تل‌آویو در مهار قدرت حزب الله

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 419548
یکی از تحلیلگران صهیونیست با اشاره به توان نظامی قوی حزب الله و کسب مهارتهای جنگی در سوریه به ناکامی تل آویو در برابر این قدرت مقاومت لبنان اذعان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، یوسی یهو شواع تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله اخیر هوایی این رژیم به حزب الله در القلمون آورده است: این حملات هرگز هدف استراتژیک اسرائیل برای غلبه بر سلاح مقاومت لبنان را محقق نخواهد ساخت و عملیات نظامی که هر شش ماه یکبار علیه حزب لله انجام می شود تاثیری بر سلاح مقاومت نخواهد داشت.

این تحلیلگر صهیونیست اعلام کرد: حزب الله انبارهای گسترده سلاح در اختیار دارد که می تواند اهدافی را در داخل اسرائیل(فلسطین اشغالی) هدف قرار دهد. پنج هزار نیروی حزب الله در سوریه و عراق و یمن می جنگند اما حزب الله حدود ۱۵ هزار نظامی در اختیار دارد. حزب الله توان عالی در جنگ به سبب مشارکت در جنگ کنونی در سوریه کسب کرده است و بسیاری از طرح های نظامی ارتش سوریه را فراگرفته است و در حال آموزش برای اجرای آن در صورت بروز جنگ میان حزب الله و اسرائیل است.

وی می افزاید: حزب الله دشمن کاربلد و مجرب با توان عملیات بالاست در حالی که در گذشته توانش کمتر بود. حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد.

درباره حمله چند روز گذشته این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد: اگر ضربه به حزب الله دردناک باشد حزب الله از هیچ اقدامی برای واکنش نشان دادن به آن خودداری نخواهد کرد. عملیات مزارع شبعا نشان داد که حزب الله خطوط قرمزی برای خود قرار داده است و آنچه در مناطق شمالی میان لبنان و اسرائیل می گذرد در واقع عرصه تقابل قدرت بازدارندگی میان تل آویو و حزب الله است.

این تحلیلگر اسرائیلی می نویسد: برتری هوایی اسرائیل برای مقابله با حزب الله کافی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *