جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تصمیم شهرداری درباره ۳ هزار معتاد متجاهر

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 419429
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بر اساس توافق دو جانبه بین شهردار تهران و وزیر کشور مقرر شده است که شهرداری تهران زیر ساخت کالبدی برای بازپروری ۶ هزار معتاد متجاهر را فراهم کند.
به گزارش جهان، فرزاد هوشیار پارسیان درگفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه دو جانبه محمد باقر قالیباف و رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: این جلسه در سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد که شهرداری تهران در حوزه تامین زیر ساخت های ویژه معتادان متجاهر به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند افزود: بر اساس این توافق مقرر شده است که شهرداری تهران ظرفیت لازم را برای ۶ هزار نفر آماده کند.

به گفته مدیر عامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران این در حالی است که تهیه فضای کالبدی و فیزیکی کمپ های ترک اعتیاد برای این افراد جزو وظایف شهرداری نیست.

وی در همین راستااز آماده سازی مرکز ترک اعتیاد کمرد جاجرود و تحویل آن به ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت ۸۰۰ نفر، توسط شهرداری تهران اجاره و تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران شده است.

وی به بهسازی مرکز شفق به عنوان دومین اقدام عملیاتی شهرداری تهران در راستای این توافق اشاره و خاطر نشان کرد: مرکز بازپروری شفق ظرفیت ۱۰۰۰ نفر را داردکه با هزینه بالغ بر سه میلیارد تومان بهسازی و آماده بهره برداری شده است.

به گفته این مقام مسوول این مرکز نزذیک به دو سال بلا استفاده و تعطیل بود.

هوشیار پارسیان همچنین از تملک مرکز خاور شهر در محدوده منطقه ۲۰ شهرداری تهران خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت ۱۵۰۰ نفر را دارد که با هزینه ۵/۷ میلیارد تومان تملک شده است.

وی از بهره برداری مرکز مرهم با ظرفیت ۱۵۰ نفر ویژه زنان معتاد ماده ۱۶ خبر داد و گفت: به زودی این مرکز نیز تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران می شود.

گفتنی است بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان در دو گروه دسته بندی می شود شامل ماده ۱۵ زو ۱۶ که معتادان ماده ۱۵ افرادی را در برمی گیرد که خود معرف و مایل به ترک اعتیاد هستند اما معتادان ماده ۱۶ افراد بی خانمان و متجاهر به شمار می آیند که فرایند ترک آنان اجباری و طی دوره سه الی شش ماهه صورت می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا اين معتاداني كه از افغانستان و ساير كشورها مي آيند از كشور اخراج نميكنيد؟؟؟.