جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱
تد کروز:

توافق هسته‌ای اوباما با ایران را لغو می‌کنم

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 419368
یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات، توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرده و سفارت آمریکا در اراضی اشغالی را از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سناتور جمهوریخواه و نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داد در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهور بعدی این کشور انتخاب شود توافق هسته‌ای اوباما با ایران را لغو کرده و سفارت آمریکا در اراضی اشغالی را به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد.

کروز در مصاحبه با واشنگتن اگزماینر با انتقاد از سیاست ۸ ساله اوباما در حوزه خاورمیانه تاکید کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا موضعی سرسختانه در مقابل دشمنان آمریکا به ویژه ایران اتخاذ خواهد کرد و بهبود روابط با متحدان اصلی آمریکا مانند اسرائیل را در اولویت قرار خواهد داد.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: مهمترین نگرانی امنیت ملی آمریکا برای رئیس‌جمهور بعدی کنار آمدن با ایران است که درحال دستیابی به سلاح هسته‌ای است زیرا به نظر من توافقی که درحال حاضر اوباما به دنبال دستیابی به آن با ایران است دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تسریع خواهد کرد.

کروز در ادامه تاکید کرد درصورتی که اوباما قادر به جلب موافقت کنگره نباشد آمریکا به توافق کسب شده توسط وی و شش قدرت جهانی پایبند نخواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا این توافق را لغو خواهد کرد پاسخ داد: بله.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه صراحتا اعلام کرد که در صورت انتخاب و در راستای بهبود روابط میان اسرائیل و آمریکا سریعا سفارت آمریکا ره از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد. هرچند سیاست آمریکا نهایتا انتقال سفارت به بیت‌المقدس خواهد بود اما روسای جمهور قبلی با امید به نتیجه بخش بودن مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل از انجام آن خودداری کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
آخی!!!!!!!!!میخواسته ابراز وجود کنه که منم هستم !مردم ببینینش اینم هست!!!!!!!!!!!1