سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

خبر خوش جنتی برای نشریات‌استانهای‌مرزی

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 419240
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه برابر شدن یارانه نشریات و مطبوعات محلی در استان‌های مرزی خبرداد .
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای جنتی در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت : نشریاتی که در براساس وفاق ملی و موضوعات قرانی و دینی فعالیت کنند؛ از حمایت بهتری برخوردار خواهند شد.

وی بااشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشورتا پایان سال گذشته افزود: وزارت ارشاد در صدد است با همکاری وزارت ارتباطات، خدمات اینترنتی رایگان در این کانون ها، فراهم کند.

جنتی با تاکید بر اینکه باید از امکانات موجود در شهرها واستان هایی که سالن تخصصی سینما ندارند؛ استفاده کرد؛ گفت: ۱۵۰ سالن مجتمع فرهنگی هنری در کشور که قابلیت تجهیز به امکانات یک سالن استاندارد سینما را دارند، شناسایی شدند.

جنتی همچنین افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ناشران کتاب حمایت میکند بطوریکه در حال حاضر بطور میانگین مدت صدور مجوز چاپ کتاب در کشور ۲۲ روز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان جزء اولویت های این وزارتخانه است که با اولویت بندی که اداره کل ارشاد اسلامی این استان انجام خواهد داد ، طرح های حمایتی اجرای می شود.

جنتی با انتقاد از نبود چاپخانه در سیستان و بلوچستان ، گفت: نبود چاپخانه در سیستان و بلوچستان ایرادی بزرگ است که باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها،پیگیری شود.

در این دیدار همچنین نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری استان، به بیان مشکلات و نقطه نظرهای خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *