چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس ترکیه:

عربستان به بدنه جهان اسلام آسیب زد

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 419072
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از همان ابتدای بحران در یمن، بر این باور منطقی بود که تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای یمنی-یمنی و تلاش برای تشکیل یک دولت وحدت ملی می‌توان به بحران در این کشور پایان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به نقل از خانه ملت، جمیل چیچک رئیس مجلس علیای ترکیه بعدازظهر چهارشنبه (۲ اردیبهشت ۹۴) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی لاریجانی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه را دوستانه توصیف کرد و گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه با تکیه بر اشتراکات فراوان موجود دارای مناسبات دوستانه‌ای در زمینه‌های مختلف هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران در یمن، بر این باور منطقی بود که تنها از طریق انجام گفت‌وگوهای یمنی-یمنی و تلاش برای تشکیل یک دولت وحدت ملی می‌توان به بحران در این کشور پایان داد.

وی اقدام عربستان سعودی در حمله نظامی به زیرساخت‌های اقتصادی یمن و کشتار مردم این کشور را اشتباهی راهبردی توصیف کرد و افزود: این اقدامات هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به بدنه جهان اسلام و به مخاطره افکندن صلح و ثبات منطقه در بر نداشت.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی، آقای جمیل چیچک رئیس مجلس علیای ترکیه با اشاره به شرایط موجود در یمن، وخامت اوضاع در این کشور را غم‌انگیز و متاثرکننده توصیف کرد و گفت: باعث تاسف و نگرانی است که در یمن خون مسلمانان ریخته می‌شود و شرایط دشواری بر منطقه حاکم است.

رئیس مجلس ترکیه همچنین گفت: ترکیه از روش حل بحران در یمن از طریق انجام گفت‌وگوهای سیاسی بین طرف‌های درگیر حمایت می‌کند و آن را حائز اهمیت می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *