چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چرا باید حساسیت فصلی را جدی گرفت؟

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 418977
یک فوق تخصص کلینیک ایمونولوژی، آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، گفت: آلرژی بینی یکی از شایع ترین حساسیت ها در فصل بهار است که ریسک بروز آسم را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر حبیب سهیلی افزود: همیشه با شروع فصل بهار حساسیت های فصلی و آلرژی هم بیشتر می شود .آلرژی فصلی یا همان آلرژی بینی، علائمی مانند سرماخوردگی دارد اما دوره آن طولانی تر است و با آسم هم ارتباط زیادی دارد به طوریکه احتمال ابتلا به آسم در کسانی که آلرژی بینی دارند ۴۰ درصد بیشتر از سایرین است.

وی با اشاره به اینکه گرده افشانی گل ها تاثیر زیادی در بروز علائم آلرژی بینی دارد تصریح کرد: توصیه می کنم کسانی که دچار آلرژی بینی هستند در فاصله زمانی بین ۷ تا ۹ صبح از منزل خارج نشوند زیرا این ساعات گرده افشانی گیاهان بیشتر است.

سهیلی افزود: اهمیت پیشگیری در آلرژی نسبت به سایر بیماری ها ۲ برابر است زیرا می تواند زمینه ساز بروز آسم باشد بنابراین کلید اصلی درمان آلرژی، پیشگیری است.

کلینیک خدمات تخصصی و فوق تخصصی «ایمونولوژی، آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران» به منظور ارایه خدمات آموزشی،مشاوره ای و ارائه روش های پیشگیری و خدمات تشخیصی و درمانی (فارماکوتراپی و ایمونوتراپی) به بیماران آلرژیک و کمبود ایمنی بر اساس معیارهای علمی جهان ایجاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *