جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۱۹

فاضل میبدی: تنها کار سیاسی امام پنجم(ع) تغییر نقش سکّه‌ها بود!

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 418593
متأسفانه چندی است که برخی معاریف جریان سیاسی خاص، اقدام به تفاسیر خاصی از اقدامات و سیره ائمه اطهار(س) می‌کنند.
فاضل میبدی: تنها کار سیاسی امام پنجم(ع) تغییر نقش سکّه‌ها بود!
به گزارش جهان به نقل از فارس، سایت جماران در مصاحبه با محمدتقی فاضل میبدی، فعال اصلاح‌طلب، به نقل از وی نوشته است: تنها کار سیاسی امام باقر (ع) این است که در زمان عبدالملک مروان، سکه‌های رایج در دوران اسلام، سکه‌های یهودی بود و حاکم وقت به پیشنهاد امام باقر (ع) سکه‌ها را تغییر داد و سکه‌های جدیدی را وارد بازار مسلمان‌ها کرد.

این فرد همچنین گفته است: جریان حاکم سیاسی نیز به گونه‌ای بود که فشار زیادی می‌آورد. بنابراین امام باقر (ع) از هر گونه کار سیاسی پرهیز کرد و به تربیت شاگردان، طرح مسائل اخیر اسلام و مبارزه با بدعت‌ها پرداخت!

با خوانش صحبت فاضل میبدی، این سؤال به ذهن خطور می‌کند که اگر تنها کار سیاسی امام باقر(ع) تغییر سکّه‌های رایج در جهان اسلام! بوده است پس اساساً چرا آن امام همام توسط خلیفه وقت اموی به شهادت رسید؟!

از سوی دیگر، محدود دانستن فعالیت‌های آن امام همام به تربیت شاگرد و مسائل علمی صرف نیز ممکن است به این معنا تلقی شود که سیاست و دیانت از یکدیگر منفک‌اند و دامن پس کشیدن در صورت پرزور بودن جائر و قدرت‌های برتر یک ضرورت است که حتی توسط امام معصوم نیز رعایت می‌شود!

علاوه بر این، به نظر می‌رسد گوینده در بخش‌های مختلف زندگی امام پنجم شیعیان تدقیق لازم را نداشته است.

صحبت‌های صریح محمدبن‌علی(ع) درباره غاصب بودن عمربن‌عبدالعزیز، پاسخ آن حضرت به زراره مبنی بر اینکه ولایت اصلی‌ترین رکن نگه‌دارنده اسلام است، زنهار علی‌الدوام باقرالعلوم(ع) درباره دوری‌گزینی مردم از حاکمان وقت، نفی صریح ولایت ستمگران و ... آیا چیزی جز فعالیت سیاسی مطلوب در تفکر شیعه معنا دارد که جملگی نیز در بیانات شریف آن شکافنده‌ی علوم و عالم به تأویل تمثل یافته‌اند؟!

آیا گوینده، قضیه‌ی بازداشت و زندانی شدن وجود مقدس آن نور تابنده و سلاله پاک رسول خاتم(ص) توسط هشام ملعون را نشنیده یا نخوانده است که چطور در سخنانی شجاعانه در مقابل آن قدرت جائر، حضار و درباریان را به اطاعت از ولایت خود فراخواند و مورد غضب قرار گرفت؟!

گفتنیست، غیر از فاضل میبدی، سایت ویکی‌پدیا نیز فعالیت‌های امام باقر(ع) را صرفاً یک تفسیر قرآن و یک رساله حج در کنار «ضرب سکه در قلمرو اسلامی»! عنوان کرده است.

متأسفانه چندی است که برخی معاریف جریان سیاسی خاص، اقدام به تفاسیر خاصی از اقدامات و سیره ائمه اطهار(س) می‌کنند.

مدتی قبل از جانب یکی از همین چهره‌ها بصورت علنی عنوان شد که عملکرد ائمه (س) پس از عاشورا عقلانی‌تر و عاشورا به اربعین تبدیل شده است!

همین سخنان در ایام محرم و صفر و در یکی از گردهمایی‌های یک بنیاد اصلاح‌طلب نیز مجدداً تکرار شد.

نکته آنجاست که تفاسیر خاص مذکور، دقیقاً منطبق بر خواسته‌ها و سبک سیاسی فعلی جریان خاص و شارح آنها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


... می گفت: از رادیو فردا ستایش می کند و به صدای خانم شکیلا علاقه خاصی دارد و ...!
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این بابا بگه اگه امام باقر علیه السلام موضع سیاسی نداشتن چرا حرکت برادرشون زیدبن علی ابن حسین رو تایید کردند و بالاتر از اون چرا فرزندشون حضرت علی ابن محمد (همون امازاده سلطان علی اردهال خودمون) رو به کاشان فرستادند که بعنوان ولی فقیه و نماینده معصوم در کاشان به امور مردم رسیدگی کنه در بین دعاوی و امور جاری مردم حکمیت کنه و ایشون چنان در کارش موفق بود که حاکم کاشان از جانب خلیفه مامور به کشتن امامزاده سلطان علی شد؟
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
مرجع بزرگ و عالیقدر جهان اسلام وتشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی رحمت الله علیه فرمایشی دارند با این مضمون که :" برخی آخوندنماها لباس دین و روحانیت را دزدیده اند"
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
از این جماعت اصلاح طلب افساد طلب هر کاری و هر توجیهی که بگویی بر می آید تا بر کارهای خود زشت و ناپسند خود مهر تایید بزنند. نمونه این کج فهمی های نابخردانه و جاهلانه را در دوره اصلاحات شاهد بودیم که برای اینکه این شعار خود(خشونت، خشونت را به همراه می آورد) را توجیه کنند در روزنامه های زردشان نوشتند که علت کشته شدن امام حسین(ع) در روز عاشورا و به وقوع پیوستن فاجعه کربلا، خشونتهایی بوده که حضرت امیرالمومنین علی (ع) در جنگها و غزوات از خود به خرج داده و کفاری را می کشته که پدران قتله کربلا بوده اند و آنها هم به خونخواهی پدرانشان و انتقامجویی از حضرت امیر(ع) این کار را با فرزند وی کردند!!!! و نتیجه می گرفتند که نعوذ بالله مجاهدت و جانفشانی حضرت امیر(ع)....
اینجاست که می فهمیم که چرا شیطان در خواب به آن عالم گفت که :" تو احتیاج به زنجیر نداری و خودت دنبال من می آیی!" ولیکن ظاهرا در این زمانه ما شیطان به دنبال برخی دیگر راه می رود و یا حتی برخی شیطان را به زور و با زنجیر به دنبال خود می کشند!
ﺯﻳﻨﺐ
ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﻦ ﺑﻪ اﻳﺸﻮﻥ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﻛﺘﺎﺏ اﻧﺳﺎﻥ250 ﺳﺎﻟﻪ ﺭﻭ ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻨﺪ ﺑﻌﺪ اﻇﻬﺎﺭ ﻧﻆﺮ ﻛﻨﻦ
حران
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان یک فرقه هستند، که مثل زالو هم از دین و هم از انقلاب میمکند و قرائت جدیدی از خود میسازند و هدفشان هم نابودی دین و انقلاب است.
Iran, Islamic Republic of
ما خون رزان خوریم و تو خون کسان
حال انصاف بده کدام خونریزتریم
اشكذري
Iran, Islamic Republic of
شايسته است ايشان هم به پيروي از تصويري كه از امام عليه السلام ارائه داده اند، از سياست دوري گزينند. همينطور ساير اصلاح طلبان.
Iran, Islamic Republic of
منافقین زمان را بشناسید
Iran, Islamic Republic of
مقصر حوزه علمیه است که اجازه میدهد هر بیسوادی لباس روحانیت را بپوشد و بدتر از آن دادگاه ویژه روحانیت است که منفعلانه عمل میکند
این بابا قیافش به هر چیزی میخوره الا روحانی بودن.
کارمون به کجا رسیده که هر کی به خودش اجازه میده که لباس روحانیت به تنش کنه.
امید مدبر
با سلام و عرض ادب و احترام به پیشگاه اهل بیت النبوه
ظاهرا این آقا کلا با مفهوم امام و جایگاه امام و نقش امام در عالم خلقت بیگانه است . برادر لطفا یک بار هم که شده زیارت جامعه کبیره که از امام هادی (ع) است را بخوان تا با جایگاه و وظایف امام آشنا شوی . شما یا شیعه هستی یا محبی یا بیگانه باتوجه به ردای روحانیت تان فکر کنم حداقل یک بار به زیارت ثامن الحجج رفته باشید آیا زیارت آن حضرت را نیز مطالعه نکرده اید . آدم واقعا شرمش می آید از این اظهار نظر های سخیف ، شما معنی باب الله را در مکب شیعه چه تفسیر میکنید بنده به عنوان یک محب اهل بیت نه شیعه آن بزرگواران از این تفکرات اعلام بیزاری میکنم.
دوستدار مصحف شریف
توهین طبق نص قران حرام است حتی به مشرک (ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله)عزیزانم استدلال کنید همین اقای هاشمی جهار تا خاطره از امام خمینی نقل کرده 100تا مخالف داره ومتهم به دروغ گویی شده حالا شما طوری روایت میکنید از 1400سال قبل که انگار خودتان با دوربین دیجیتال فیلمبرداری کردید .برادران عزیز تاریخ اسلام در دست این عرب های جاهلی پر است از دروغ وآنچه نوشته شده حداقل 300سال با آنچه اتفاق افتاده فاصله دارد تنها سند محکم قران است وهر آنچه غیر از قران ... ایمانتان را ارزان نفروشید به خدا قسم این چند صباح زندگی ارزش ندارد این صفت های زشت ومذموم حیوانی را به هم نسبت دادن هر کس شهادتین را با اخلاص گفت رستگار است حالا میخواهد با من هم عقیده سیاسی باشد یا نباشد ... گوش کن ندای قران را:ولا یجرمنکم شنان قوم ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی
امیر علی
آقای دوستدار مصحف شریف...بنظر شما وقتی آورنده این مصحف شریف که خود مصحف اقرار به ...وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ...نسبت به آورنده این مصحف داره و ایشون در یک گرد هم آئی بزرگ مسلمین که حدود 120هزار مسلمان در آن قرار داشتند می فرمایند: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»...حالا بنظر شما نقش این عترت کجای زندگی و آداب و رفتار و حکومت مسلمانان باید قرار داشته باشه؟؟؟نتیجه قرآن تنها وبدون انسان 250ساله که همون عترت و اهل بیت هستند میشه همین وهابیون و همین داعشی های وحشی...ولی نتیجه قرآن با عترت میشه امام خمینی ها و علامه طباطبائی ها و خیل امثال اینها که در تاریخ 1400 ساله شیعه از این افراد کم نیستند...
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبتشو به خیر کنه
هادی
دو گروه هستند که به تشیع حمله میکنند.
ا- وهابی های صهینویست
۲- صهیونیست های شیعه نما
بنیان عقیده ای هر دو جریان به ابن تیمیه برمیگردد ، و او عقایدش را از بنی امیه گرفته است ، بنی امیه نیز هم پیمانان دیرینه یهود خیبر ، یهود بنی قینقاع ، یهود بنی قریضه و یهود بنو نضیر بودند
شیعیان در جنگ با صهیونیست ها جدید با کینه های یهودی دیرینه هستند .. جواب شان فقط ذوالفقار علی است و بس

.
وقتی رئیس جمهور مملکت میگه بزرگترین پیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) مذاکره و تعامل سازنده است چه توقعی از این بادمجون دوره قابها دارین
... اینها وقتی شب احیا قران به سر میگیرند چطور روشون میشه امام باقر را شفیع قرار بدن. شایدم قران به سر نمیگیرن یا اصلا احیا نمیگیرن راحت !!!!!!
منتظر
از کوزه همان برون تراود که در اوست