کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس مطرح کرد

باید دولت خود را سبک‌تر کند

1 ارديبهشت 1394 ساعت 1:50

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت خود را سبک‌تر کند و ما نیز اگر در بخش‌های اقتصادی شاهد حضور اقشار مختلف جامعه باشیم آینده روشنی در انتظار خواهد بود.


به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید نکویی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد:‌ با توجه به ضعف در سیستم بهداشت و درمان در کشور این طرح در سال ۹۲ در مجلس مطرح شد و ایده آن نیز در گذشته نیز وجود داشت ولی در آن موقع شرایط لازم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت به صورت جدی اجرای این طرح را پیگیری کرد گفت: نمایندگان مجلس نیز مساعدت لازم را داشته بود بودجه قابل توجهی را برای اجرای این طرح در نظر گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ اجرا طرح تحول نظام سلامت با شکل ویژه دنبال شد گفت: بودجه این طرح در سال جاری نظام‌مند شده و در بودجه سال جاری یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده و بخشی نیز نیز از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها به طرح تحول نظام سلامت اختصاص یافته است و امیدواریم که در این بخش شاهد پیشرفت‌ها و ساماندهی قابل توجهی باشیم.

وی از اهتمام جدی مجلس به رفع مشکلات در حوزه بهداشت و سلامت سخن گفت و افزود: البته در این میان برخی از نقدها مانند بیمه سلامت همگانی وجود دارد که مجلس نسبت به بررسی مجدانه آن اقدام خواهد کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه وزارت تعاون بررسی بیمه سلامت همگانی را در دستور کار قرار داده و مجلس نیز پیگیری لازم را خواهد داشت ادامه داد:‌ یکی از مباحث و مشکلات اصلی بحث عائله‌مندی دولت است و با توجه به اینکه در بودجه حجم وسیعی به پرداخت حقوق اختصاص دارد نمی‌توان گام‌های اساسی برداشت و باید در برنامه ششم توسعه تقویت بخش خصوصی به صورت جدی دنبال شود.

وی تاکید کرد: باید دولت خود را سبک‌تر کند و ما نیز اگر در بخش‌های اقتصادی شاهد حضور اقشار مختلف جامعه باشیم آینده روشنی در انتظار خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه به برگزاری جلسه‌ای با مدیران بیمارستان شهید نکویی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات این بیمارستان کمبود نیروی انسانی است و باید با حضور بخش خصوصی این مشکلات را برطرف کرد.

وی به احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی قم اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه احداث این بیمارستان اقداماتی صورت گرفته و ما نیز پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت و اگر این بیمارستان به بهره‌برداری برسد مشکلات بهداشت و درمان قم برای سالیان آینده برطرف خواهد شد.


کد مطلب: 418469

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/418469/باید-دولت-خود-سبک-تر-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com