جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
سیف عنوان کرد:

بازگشت کامل آرامش به بازار ارز

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 418466
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر آرامش در بازار ارز، پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران را مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ولی الله سیف در آخرین روز سفر خود به آمریکا جهت شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با خانم "لاگارد" مدیرعامل صندوق بین المللی پول ملاقات کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار با ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران، توضيحاتي در مورد دستاوردهای اقتصادی منجمله خروج از ركود تورمي وافزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و آرامش و ثبات در اقتصاد طی یکسال اخیر ارائه کرد و این امر را نتیجه اعمال سیاست های درست، هماهنگی بین اعضای هیئت دولت و حمايت هاي رئيس جمهور عنوان کرد.

سیف اظهارداشت: در حال حاضر آرامش به بازار ارز بازگشته و انتظارات مثبت نسبت به آينده تقويت شده است. با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت بودجه سال جاري را با فرض ادامه وضع موجود و به صورت محتاطانه انتخاب کرده و پیش بینی می شود رشد اقتصادی به دست آمده در سال گذشته در سال جاری نیز تکرار شود.

وی افزود: در صورت دستيابي به توافق با کشورهای ۱+۵ نیز تحقق اهداف اقتصادی تسریع خواهد شد. در عین حال پيش بيني مي شود با توجه به ظرفيت هاي فراوان اقتصادي در ايران مسلما حصول توافق و لغو تحریم ها مي تواند تاثيرات مهمي در شرايط اقتصادي و توسعه همكاري باکشورهای منطقه داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: البته رابطه تجاری با برخی از کشورها از قبل وجود داشته و این روابط توسعه خواهد يافت. در زمینه میزان تولید و صادرات نفت، سیف اظهارداشت: با توجه به عضويت ايران در سازمان اُپک تلاش بر توسعه همكاري با اعضا و رعايت سهميه هاي تعيين شده خواهد بود.

سیف همچنین در پایان موضوع پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش منطقه ای صندوق بین المللی پول در ایران را مطرح کرد، که قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

خانم لاگارد نیز ضمن اعلام حمایت صندوق بین المللی پول از دستاوردهای به دست آمده، آمادگی آن نهاد را برای ارائه هرگونه کمک فنی مورد نیاز در زمینه مسائل اقتصادی و مالی اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همه چی اروم وفور نعمت فراوانی امنیت