شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اختتامیه سومین سوگواره عاشورایی عکس

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 418455
سومین سوگواره‌ عاشورایی عکس و پوستر هیأت که از محرم سال گذشته آغاز به کار کرده بود، ۲۵ اردیبهشت کار خود را با تقدیر از هنرمندان برتر و هیأت‌های‌شان در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پایان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ در این دوره، سوگواره عکس در بخش اصلی شامل جلسه هیأت با زیر بخش‌های فضای داخلی جلسه، فضای بیرونی هیأت، عکس پایانی و یادبود مراسم هیأت و در بخش جنبی نیز شامل دو بخش دسته عزا و عکس‌های قدیمی و در بخش ویژه نیز تحت عنوان کاروان عشق در خصوص پیاده روی اربعین حسینی فراخوان شد.

فراخوان سوگواره پوستر نیز در بخش اصلی شامل پوسترهای اطلاع‌رسانی هیأت، اعم از عاشورایی، جلسات هفتگی و سایر مجالس هیأت و بخش جنبی شامل طراحی جایگاه و فضاسازی هیأت، و پوسترهای عاشورایی اعلام شد.

داوری بخش پوستر با حضور اساتید برجسته از جمله مسعود نجابتی، صداقت جباری، سیدحسن موسی‌زاده، محمدرضا دوست محمدی و سیدمهدی حسینی در محل سالن آمفی تئاتر سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برگزار شد.

همچنین سیدعباس میرهاشمی، جاسم غضبان‌پور، فرهاد سلیمانی، کمال‌الدین شاهرخ و ابراهیم سلیمانی داوری سوگواره بین‌المللی عکس هیأت را بر عهده داشتند که داوری این بخش نیز در محل دفتر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

به برترین‌های بخش اصلی سوگواره‌ها، رتبه اول یک سکه بهار آزادی به همراه ۳ میلیون تومان کمک به هیأت، رتبه دوم نیم سکه بهار آزادی به همراه ۲ میلیون تومان کمک به هیأت و رتبه سوم ربع سکه بهار آزادی به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت اهدا خواهد شد.

در هر کدام از بخش‌های‌ جنبی نیز به رتبه برتر یک نیم سکه بهار آزادی و به رتبه بر‌تر بخش ویژه سوگواره عکس نیز یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود، این سوگواره‌ها به همت جامعه ایمانی مشعر و با همراهی و همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج، کانون هنر شیعی و خانه طراحان انقلاب اسلامی برگزار شد.

همچنین نشست تخصصی پوستر و عکس با حضور اساتید و داوران سوگواره در سطح مقدماتی و متوسط در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد که متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام از روز شنبه مورخ پنجم اردیبهشت ماه به سایت سوگواره به نشانی www.art۱۵۴۲.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *