پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۲

یک اصلاح‌طلب: ما بی‌نظیریم/ همواره بر مدار عقلانیت و اعتدال رفتار کرده‌ایم

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 418255
یکی از سران جبهه‌ اصلاحات در سخنانی از متانت اصلاح‌طلبان داد سخن سر داده و به مصداق «خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی» گفته است: «اکثریت اصلاح‌طلبان در تمامی مقاطع در مقابل افراط در درون خود ایستاده و انتقادی را به خود مطرح کرده و می‌کنند. و جریان اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه تحت ‌تاثیر تندروی و افراط قرار نگرفت.»
یک اصلاح‌طلب: ما بی‌نظیریم/ همواره بر مدار عقلانیت و اعتدال رفتار کرده‌ایم
به گزارش جهان، منتجب‌نیا به این مقدار بسنده نکرده و اضافه کرده است: «اصولا اصلاحات در مقابل تندروی و ساختارشکنی است... اصلاح‌طلبان در مقایسه با جریان اصولگرایی در زمینه مقابله با افراط و تندروی، از کارنامه درخشانی برخوردارند. اصلاح‌طلبان همواره بر مدار عقلانیت و اعتدال رفتار کرده‌اند.»

به نوشته کیهان، این همه تواضع و شکسته‌نفسی منتجب‌نیا درباره متانت اصلاح‌طلبان و دوری آنها از افراط، یادآور فرازهای فراموش نشدنی تاریخ معاصر است که یقینا هیچگاه از حافظه مردم کشورمان پاک نخواهد شد. به عنوان مثال، هنگامی که نخستین شورای شهر تهران دربست در اختیار اصلاح‌طلبان متین! قرار داشت، نمونه‌های فراوانی از متانت و انتقاد درون گروهی را شاهد بودیم.

متانت و اعتدال آن دوره تا آنجا پیش رفت که تهران در یک دوره چهار ساله چند شهردار به خود دید و در نهایت کار به جایی رسید که شورا حتی نتوانست یک شهردار برای تهران انتخاب کند و وزیر کشور وقت به ناچار برای شهرداری تهران، سرپرست منصوب کرد!

البته نمونه‌های این متانت و دوری از افراط فراوان است که اوج آن را می‌توان در فتنه تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ ملاحظه کرد که اصلاح‌طلبان و اراذل و اوباش خیابانی‌شان با متانت تمام به غارت و آشوب شهر و آتش زدن اماکن عمومی مشغول بودند و مردم را مستقیما از منافع متانتشان بهره‌مند می‌کردند.

همچنین نمونه‌های فراوانی از متانت روزنامه‌های زنجیره‌ای را در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم که تا از توهین به مردم و شهیدان جان بر کف کشورمان تا توهین مستقیم به مقدسات و معصومین(ع) هم پیش رفت و معلوم نیست اگر قرار بود به جای متانت درباره مقدسات وقاحت به خرج دهند چه می‌کردند؟!

«کارنامه درخشان اصلاح‌طلبان در مقابله با افراط و تندروی» هم بی‌اختیار یادآور رفتار مدنی و اصلاح‌طلبانه اعضای حزب اسلامی کار و دیگر اصلاح‌طلبان با الهه راستگو بعد از رای وی به قالیباف در مقابل محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از مصادیق بارز رفتار مدنی از نوع اصلاح‌طلبی به شمار می‌رود!

متانتی که افزون بر توهین و بی‌احترامی به وی و نمایش بی‌اخلاقی محض نسبت به کسی که حاضر به زیر پا گذاشتن اعتقادات دینی به خاطر الزامات حزبی نشده به اخراج وی از تمامی جریانات اصلاح‌طلبی و بایکوت مطلق راستگو منتهی شد! اینجاست که باید گفت: امان از این همه متانت!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از ایشان بپرسید چرا نمازگزاران متدین و انقلابی مسجد امام جعفر صادق (ع) صادقیه از امامت جماعت این مسجد برکنارشان کردند؟!!!
م
United Kingdom
افراط و تفریط دو نقطه در دو سر یک خط محوری است که برای هر حزب و گروهی بر اساس دیدگاه و تعبیر و تفسیر انها نسبت به مسائل روز
وبرداشتی که از اوضاع داخلی وجهانی دارند قابل تفسیر و تعبیر حزبی می باشد لذا خود اعتدال نیز تعابیر متفاوتی می توند داشته باشد وتوافق رای همگان بر سر این تعابیر قاعدتا امکان پذیر نیست پس هر گروهی در هر بحره از زمان و بر حسب شرایط موجود می تواند گروه و حزب دیگری را اهل افراط یا تفریط در عملکرد وموضع گیری نماید و این ربطی به درست بودن و منطقی بودن شیوه عمل احزاب وگروهاپها ندارد بلکه عین تفاوت در دیدگاه وارا می باشد اما اگر ملاک افراط وتفریط واعتدال قران ومنابع دینی و نظر اکثریت اهل فقه و معرفت دینی باشد انوقت قابل تعمیم و طرح در جامعه دارد
Iran, Islamic Republic of
"جریان اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه تحت ‌تاثیر تندروی و افراط قرار نگرفت"

حالا خوبه چندسال بيشتر از حوادث فتنه 88 نگذشته كه همچين ادعايي مطرح مي شود !!!
جک
Iran, Islamic Republic of
این شیخ کلا کار جک گفتنه....
جدی نگیرید!!!!!!!!!!!
علی
مثل اینکه باران اومده ترک ها را پوشانده. و یا دوباره فصل انتخابات نزدیک شده و آقایون هوس سهم خواهی به سرشون زده.
خجالت هم نمی کشند.
مجید
جقدر اینها مغرور و از خود راضی هستند!! متاسفم برای افراد اینچنینی
اینها باید به واسطه همراهی با فتنه گران از خجالت می مردند اما بقدری پررو هستند که حتی خود را بهتر از دیگران می دانند و از این حرفها بدتر با نظام و ملت طلبکارانه برخورد می کنند و پیوسته به اندیشه کسب قدرت و سهم خواهی هستند و دائما درحال اتهام زنی به این و ان می باشند .
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
يك شهروند ايراني شيعه جعفري
آقاي منتجب نيا
با سلام
احتراما
1- ساختار شكن را تعريف نماييد؟
2- بر اساس چه معياري ساختار شكنان را تعريف مي نماييد؟
3- تندرو و افراطي به چه كساني گفته مي شود؟
4- معيار سنجش تندرو ها و افراطي ها بر مبناي چه مورادي است؟
عشقی
ای ول اصلاح طلبان با انگیزه و تو دار وقتی رای بیارند میگن مردم ما را خواستند و انتخاب اصلح و اگر طرف مقابل رای بیارن میگن که تقلب شده ... متانت تا این اندازه که جومونگ( آرا باطله) در سال 88 بیشتر از دبیر کل حزب اعتماد ملی بوده و بعد متانت دبیر کل محترم حزب اعتماد ملی و آشوب طلبی خودش و آقای چیز حسین موسوی .ااااای ی ی ووول ل ل متانتشونو برم
Iran, Islamic Republic of
همتون جک هستید اصلاح طلبها کلی خندیدم دمتون گرم که همه رو با این جوکاتون میخندونین راستی از جاجی جک چه خبر( حاج مهدی کروبی بیسواد )
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب=ساختار شکن