جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سناتور« کروکر»:

تحریم ها باید مرحله ای لغو شوند

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 418236
سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان در توجیه تلاش کنگره برای نظارت برتوافق هسته ای احتمالی با ایران گفت، سناتورها باید مطمئن شوند که اوباما درست می گوید.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، سناتور «باب کورکر» از حزب جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان آمریکا بر بازنگری در توافق احتمالی هسته ای بین ایران و آمریکا از سوی کنگره اصرار کرده و گفت:ما در کنگره از سال۲۰۱۰ تا کنون چهار بار تحریمهایی را علیه ایران وضع کرده ایم. ما به همراه آن تحریم‌ها به رئیس جمهور اختیاری دادیم که به آن اختیار تاخیر در اجرا بر اساس امنیت ملی می گویند.

وی در ادامه گفت: بنابراین امروز رئیس جمهور این توان را دارد که به طور یک جانبه درباره هر توافقی که دوست دارد مذاکره کند و برای اجرای آن مستقیما به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه کند. آنچه ما و بسیاری دیگر گفته ایم این است که ما می خواهیم مطمئن شویم آنچه او (اوباما) گفته است همان چیزی است که در واقعیت وجود دارد. بنابراین پیش از آنکه او بتواند تحریمهایی را که ما وضع کرده ایم بردارد، ما طرحی را در کمیته تصویب کرده ایم که این طرح به ما اجازه می دهد که اولا همه جزئیات این توافق را ببینیم و در مدت بررسی این توافق رئیس جمهور باید از برداشتن تحریمها خودداری کند زیرا ما باید فرصت کافی برای بررسی آن داشته باشیم.

کروکر همچنین مدعی شد: اگر به آنها(ایران) توافقی بدهیم که فورا تحریم‌ها بر اساس آن برداشته شود، منابع بیشتری به آنها برای ادامه اقدامات تروریستی در سراسر خاورمیانه و ادامه تلاش‌ها برای ایجاد هژمونی بر منطقه خواهد داد

وی با اشاره به اظهارات مختلف کاخ سفید و ایران درباره توافق احتمالی گفت تنها راه مطلع شدن کامل سناتورها از مفاد توافق تصویب قانون لزوم بازنگری کنگره در توافق احتمالی است.

این سناتور جمهوری خواه در ادامه تاکید کرد که لغو تحریمهای ایران باید مرحله ای باشد تا عمل به تعهدات این کشوربرای ما قطعی شود.

وی همچنین در ادامه درباره شفاف بودن نحوه بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران تاکید کرده و مدعی شد که ایرانی ها قادر هستند هر کاری را بطور سری و زیر زمینی انجام دهند و به همین علت است ما نمی خواهیم تجربه عراق در ایران تکرار شود.

کروکر در ادامه با انتقاد از ضعف دولت اوباما در قبال ایران در مذاکرات هسته ای گفت: ایران در تمام این مدت موضع خود را حفظ کرده است و این آمریکا بوده است که خودش را به موضع ایران نزدیک کرده است. من نگران فعالیت های اراک، فردو و نطنز هستم. آنچه که در حرف گفته می شود متفاوت است و ما تا حالا هیچ چیز مکتوبی در دست نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *