کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عبدالملک الحوثی:

رژیم آل‌سعود، سرباز و خادم آمریکایی‌ها است

30 فروردين 1394 ساعت 21:45

«عبدالملک الحوثی» طی سخنرانی که از دقایقی پیش آغاز شد با اعلام اینکه سعودی‌ها خادم آمریکا هستند، تأکید کرد که تجاوز به یمن تنها مدارس، مساجد و مردم بی‌دفاع را هدف قرار داده است.


به گزارش جهان، مهر به نقل از المیادین خبرداد، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود ضمن قدردانی از کشورها و دولت هایی که از یمن در مقابل تجاوز سعودی ها حمایت کردند، گفت: امروز، سعودی ها سرباز آمریکا بوده و برنامه های آن را در یمن پیاده می کنند.

وی تصریح کرد: کودکان یمنی بوسیله موشک ها و جنگنده های ساخت آمریکا کشته می شوند. این آمریکایی ها هستند که مواضعی که قرار است بمباران شوند را پیشاپیش مشخص می کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: ایالات متحده آمریکا، مغز متفکر حمله به یمن بوده و این جنگ علیه غیرنظامیان بی دفاع را اداره می کند. دولتمردان آمریکایی دست سعودی ها در ارتکاب هرگونه جنایت علیه ملت یمن باز گذاشته اند.

الحوثی با اشاره به اینکه، اسرائیل و عربستان در این تجاوز، منافع مشترک دارند، تأکید کرد: امروز، بزرگترین خطری که حرمین شریفین را تهدید می کند، آمریکا و اسرائیل هستند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: حقیقت این است که آنها می‌خواهند یمن را بار دیگر به آغوش آمریکا و اسرائیل بازگردانند. بدون شک کسانی که از این تجاوز آشکار حمایت می کنند، در قتل و کشتار غیرنظامیان بی دفاع یمنی شریک بوده و با اسرائیل هم‌پیاله هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: جنگنده های ارتش عربستان سعودی زنان، کودکان، نهادهای دولتی و زیرساخت های یمن را هدف قرار می دهند. آل سعود نسبت به ملت یمن کینه در دل دارد، به همین دلیل خون مردم ما را برای خود مباح می شمارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن رد برخی توجیهات دخالت نظامی عربستان در یمن گفت: گفتگوهای سیاسی در یمن حتی پیش از آغاز این تجاوز نیز در جریان بود و گروه های سیاسی تلاش می کردند تا به راه حلی مناسب برای برون رفت از بحران کشور دست یابند، اما این تجاوز مانع از تحقق این امر شد، بنابراین می توان گفت که هدف از این تجاوز به بن بست کشاندن مذاکرات سیاسی بود.

الحوثی با اشاره به اهمیت مبارزه با تروریسم و به ویژه القاعده در یمن، تصریح کرد: با توجه به اوضاع امنیتی کنونی، مبارزه با القاعده در نقاط مختلف یمن بیش از پیش احساس می شود. وی تأکید کرد: القاعده پیش از این بر مناطق وسیعی از یمن سیطره یافته بود اما سعودی ها هیچگاه نسبت به این موضوع احساس نگرانی نکردند، زیرا سعودی ها به دنبال سیطره القاعده بر یمن هستند.

وی اظهار داشت: سعودی ها به دنبال به ذلت کشاندن ملت یمن هستند، غافل از اینکه آمریکا و اسرائیل بیشترین سود را از تجاوز آنها می برند. مشکل سعودی ها این است که نفوذشان در منطقه کاهش یافته و استراتژی آنها با شکست مواجه شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن همچنین به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه این جنبش و انقلاب مردمی این کشور واکنش نشان داد و گفت: این قطعنامه برای ما غافلگیر کننده نبود، زیرا چند کشور پرقدرت و پرنفوذ بر این شورا سیطره دارند و قدرت را در میان خود تقسیم کرده اند.

الحوثی تصریح کرد: مشکل سعودی ها در یمن با ایران نیست، مشکل آنها با روحیه استقلال طلبی یمن است.

وی با بیان اینکه ملت یمن حق دارد تا با هر ابزاری به تجاوزی که در حق آن شده است پاسخ دهد، گفت: در جبهه داخلی، همگی را به آمادگی برای مقابله با دشمن خارجی فرا می‌خوانم و از همه می خواهم تا خود را برای هر سناریویی آماده کنند. ملت یمن در برابر این تجاوز آشکار که از هر نظر غیر قانونی است، تسلیم نخواهد شد.

الحوثی افزود: گروه های سیاسی که در داخل روی حملات سعودی ها حساب کرده اند، مرتکب یک خیانت ملی شده که دود آن تنها در چشم خودشان خواهد رفت.


کد مطلب: 418232

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/418232/رژیم-آل-سعود-سرباز-خادم-آمریکایی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com