پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام گردش مالی خرده فروشان افیون

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 418189
قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اصلاح قانون پول‌شویی گفت: آمارها نشان می‌دهد که خرده‌فروش‌های مواد مخدر روزانه ۲۰ میلیارد تومان در کشور داد و ستد دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا جزینی صبح امروز در نشست خبری خود از اعتیاد ۲۰ درصد کارگران و فعالان حوزه صنعت به مواد مخدر خبر داد.

وی گفت: شیوع‌شناسی ما مشخص کرده است که ۲۰ درصد کارگران بخش صنعت مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر از تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اصلاح قانون پول‌شویی مصوب سال ۸۶، خبر داد و گفت: داد و ستد روزانه ۲۰ میلیارد تومانی خرده‌فروشان مواد مخدر در کشور ما را ملزم می‌کند تا مواردی از قانون پول‌شویی را اصلاح کنیم.

وی تجارت سالانه مواد مخدر در روسیه را ۱۸ میلیارد دلار در اروپا را ۱۳ میلیارد دلار، در چین ۷.۳ میلیارد دلار و در آمریکا را ۸ میلیارد دلار عنوان کرد.

جزینی در پاسخ به این سوال که پیش از این وزیر کشور در استفاده کاندیداهای انتخابات از یک حساب واحد برای کارهای انتخاباتی تاکید کرده بود، برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای این منظور و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به سیاست چیست گفت: این موضوع را رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور مطرح کرده و ارتباطی با ستاد مبارزه با مواد مخدر ندارد چرا که یک موضوع انتخاباتی است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران و ساماندهی این معتادان گفت: برای ساماندهی متجاهران در کلانشهرها با شهرداری‌ها هماهنگی می‌کنیم به طوری که در تهران قرار است شهرداری ظرفیت نگهداری ۶ هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم کند اگر چه تا کنون تنها ظرفیت ۲ هزار نفر را آماده کرده است.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت نگهداری معتادان در همه شهرها در دستور کار است و امیدواریم که تا پایان سال ۹۴، ظرفیت نگهداری ما به ۲ برابر برسد.

جزینی در مورد تقویت مرزها گفت: سال گذشته ۳۰ کیلومتر جاده چند برجک و چند گروهان به یگان مرزی ما افزوده شد و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده انسداد مرزها امسال استمرار خواهد داشت.

به گفته وی در ایام پایانی سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح جامعه جمع‌آوری شده است و مرکز نگهداری فشافویه نیز تنها باید برای نگهداری معتادان تجهیز شود.

جزینی در پاسخ به این سوال که دستگاه‌هایی خواستار مستندات رحمانی فضلی در خصوص وجود پول‌های کثیف شدند گفت: نمایندگان مستندات خواسته‌اند و رحمانی فضلی نیز اعلام کرده یک ساعت در جلسه غیر علنی مجلس به او فرصت دهند تا گزارش خود را ارائه دهد.

وی آمار شیوع اعتیاد در دانشجویان را ۲.۶ درصد و در دانش‌آموزان را یک درصد عنوان کرد و گفت: متاسفانه در پیشگیری از شیوع مواد مخدر در میان دانش آموزان توفیقی نداشته‌ایم چرا که باورهای غلط در مورد عدم اعتیادآوری حشیش و گل کار ما را سخت کرده است.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که برنامه ستاد برای اشتغال‌زایی در مرزها چیست گفت: این موضوع جزو مسئولیت‌های ما نیست.

وی همچنین در مورد این سوال که ادعا شده است که در تهران و اطراف آن آشپزخانه تولید شیشه وجود ندارد گفت: من نمی‌توانم این موضوع را تائید کنم چرا که آشپزخانه حالت مانوری دارد و سریع جابه‌جا می‌شود.

جزینی در مورد ماده مخدر کروکدیل نیز گفت: این ماده یکی از مواد مخدر خطرناک در جهان است که در روسیه آسیب‌های فراوانی به بار آورده.

قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: فرد مصرف کننده کروکدیل بیش از یک سال زنده نخواهد ماند.

وی همچنین در پایان در مورد آمار نهایی معتادان در کشور گفت: شیوع‌شناسی در بهمن ماه آغاز شده و تا کنون به اتمام نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *